سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

استاندار هرمزگان گفت: طرح‌های ملی مناطق آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان روز پنجشنبه ۲۰ شهریور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

قشم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی سه‌شنبه ۱۸ شهریور در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر بیان کرد: تا پایان سال حداقل برای ده پنجشنبه آمادگی افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد استان را داریم، تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم بااعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار هرمزگان ادامه داد: مهم‌ترین پروژه‌ای که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها افتتاح می‌شود، پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیت تولیدی شش و نیم میلیون بشکه نفت به بهره‌برداری می‌رسد. ترمینال کانتینری، شرکت تولیدی بتن، بهسازی معابر، احداث و بازسازی مدارس در سطح جزیره، احداث پارک محلات و پارک‌های خطی ساحلی، زمین‌های ورزشی، هتل و آپارتمان ازجمله دیگر پروژه‌هایی است که در جزیره قشم افتتاح می‌شوند.

همتی تصریح کرد: در منطقه آزاد کیش نیز ۱۱ طرح با بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، افتتاح خواهد شد. طرح‌های تولیدی مرکز نوآوری کیش، اجرای کابل فیبر نوری دریایی پشتیبان جزیره کیش به طول ۲۳ کیلومتر، توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری، هتل پنج ستاره پانوراما، شرکت تولیدی و مونتاژ سیستم‌های برودتی، پروژه تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی، مجتمع‌های مسکونی پرشین آسمان، ستاره برج یک و دو و خانه، بازار پارسیس و باند هلیکوپتر از پروژه‌هایی هستند که در جزیره کیش به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 547281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha