بیش از ۷۰ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌باباجانی استان کرمانشاه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مسمومیت

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص، گفت: از صبح امروز(۱۷ شهریور) حدود ۷۲ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله ثلاث‌باباجانی با علائم مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث‌باباجانی مراجعه کردند که ۶۹ نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

بالایی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در شهرستان ثلاث‌باباجانی و رصد موضوع با احتمال آلودگی آب، گفت: بلافاصله اقدامات لازم جهت قطع آب و تامین آب شرب سالم و نمونه‌گیری از آب روستا انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر اوضاع روستا آرام است و موارد جدید ابتلا با علائم مسمومیت بسیار کمتر شده است.

بالایی با اشاره به دستور استاندار به دانشگاه علوم پزشکی، آبفا و هلال احمر برای بررسی این موضوع، عنوان کرد: فردا تیم‌هایی از مرکز بهداشت و آبفا برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که در صورت نیاز برای آبرسانی سیار و یا امور درمانی از مرکز استان نیرو و تجهیزات اعزام کنیم.

بالایی با بیان اینکه برای اعلام نظر دقیق در خصوص علت دقیق حادثه باید منتظر نتایج بررسی کارشناسان مربوطه بود، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه درصد جمعیت منطقه دچار مسمومیت شده‌اند، احتمال آلودگی نقطه‌ای از آلودگی منابع و مخازن آب بیشتر است.

 وی از پیگیریهای نماینده مردم اورامانات نیز تقدیر کرد.

کد خبر 547276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha