رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی گفت: کویر شوش‌قوم شهرستان هریس محل مناسبی برای برگزاری رقابت‌های موتورسواری و اتومبیلرانی است.

کویر هریس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیامک امیرخیزی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری کویر شوش‌قوم افزود: با برگزاری مسابقات موتورکراس، آفرود و سافاری برای شناساندن هرچه بیشتر این کویر همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد. کویر شوش‌قوم پدیده نادری است و با وجود ماهیت گرم و خشک کویر، اطراف آن زمین‌های کشاورزی و درخت وجود دارد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی با اشاره به دیگر جذابیت‌های کویر شوش‌قوم اضافه کرد: در مناطق کویری معمولا وجود بادهای مداوم تپه‌های شنی را جابه‌جا می‌کند، ولی این ویژگی در شوش‌قوم وجود ندارد و شن‌ها از منطقه کویری خارج نمی‌شود.

وی اظهار کرد: گردشگران هم‌استانی نیز که به مناطق کویری علاقه‌مند هستند، به جای اینکه هزاران کیلومتر مسافت را طی کنند می‌توانند در عرض چند ساعت به کویر شوش‌قوم برسند، با این تفاوت که ماهیت کویر گرم و خشک است، اما کویر شوش‌قوم دارای هوای متعادل و لذت‌بخش است.

منطقه گردشگری و کویر شوش‌قوم در جنوب شهرستان هریس و در فاصله ۸۰ کیلومتری تبریز و ۱۰ کیلومتری هریس واقع شده است. این منطقه گردشگری یک پدیده طبیعی و نادر زمین‌شناسی است که با مساحت بیش از ۶ هکتار به مانند کویری کوچک در دل منطقه زیبا و خوش آب و هوای روستای مقصودلو، از توابع بخش مرکزی هریس قرار گرفته است.

کد خبر 546948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha