مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که با دوستیابی در تلگرام از طریق هویت‌های جعلی از شهروندان کلاهبرداری و تصاویر خصوصی آنان را ذخیره می‌کرد، در سمنان شناسایی و دستگیر شد.

تلگرام

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین صادقی بیان کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا سمنان با شکایت از کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام و با بررسی مستندات و اقدامات تخصصی مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی جعلی و با وعده دوست‌یابی به کاربران به دریافت وجه از آنان اقدام می‌کرد و بعد از آن دیگر پاسخگو نبود.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا سمنان با بررسی اطلاعاتی و تخصصی در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضایی این مجرم سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل دادند.

وی بیان کرد: متهم با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام کرد در شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد دو اکانت با هویت های متفاوت در گروه‌های چت فعالیت داشت و با وعده دوست یابی، به اخذ وجه و کلاهبرداری از کاربران اقدام می‌کرد.

صادقی انگیزه متهم را کسب منافع مالی بیان کرد و افزود: با بررسی تلفن همراه این متهم سایبری مشخص شد این مجرم سایبری برخی از تصاویر خصوصی و شخصی کاربران را نیز دریافت کرده است.

وی با اشاره به جعلی و سرقتی بودن بسیاری از اسامی و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد: شهروندان به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهند و برای کاربران ناشناس درخواست دوستی نفرستند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تاکید کرد: به منظور حفظ حریم خصوصی، شهروندان به افرادی که شناختی نسبت به آنان ندارند اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس‌های شخصی یا خانوادگی خود را ارسال نکنند.

کاربران می‌توانند از مطالب آموزشی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه، آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 546811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha