یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

مدیر شرکت داروسازی «سانوفی» فرانسه روز شنبه (۱۵ شهریور) اعلام کرد که هنوز قیمت نهایی واکسن کرونای ساخت این کشور بطور دقیق مشخص نیست اما این قیمت کمتر از ۱۰ یورو خواهد بود.

واكسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا، رادیو فرانس اینتر اعلام کرد، «الیویه بوژییو» مدیر شرکت داروسازی «سانوفی» فرانسه روز شنبه اعلام کرد: ما در حال ارزیابی هزینه های تولید هستیم؛ هنوز قیمت نهایی واکسن کرونا کاملا مشخص نیست اما کمتر از ده یورو خواهد بود.

وی افزود: ما در تابستان با آمریکایی ها، اروپایی ها و انگلیسی ها قراردادی منعقد کردیم که بر اساس آن ایالات متحده  أمریکا حدود ۱۰۰ میلیون دوز، اروپایی ها حدود ۳۰۰ میلیون دوز و بریتانیا  حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

در حالی که بسیاری از کشورهای قاره سبز با روند افزایشی موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، اتحادیه اروپا، از توزیع واکسن کرونا تولیدی شرکت انگلیسی - سوئدی آسترازنکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

«الیویه بوژییو» مدیر شرکت داروسازی «سانوفی» فرانسه درباره قیمت واکسن کرونا شرکت انگلیسی – سوئدی  آسترازنکا که حدود ۲.۵۰ یورو تعیین شده، تصریح کرد: اختلاف قیمت به این دلیل می تواند باشد که منابع، محققان و مراکز تحقیقاتی - آزمایشگاهی تولید واکسن کرونا در داخل تامین  می شود حال آنکه شرکت آسترازنکا بخشی از فرآیند تولید واکسن این بیماری را برون‌سپاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش‌های فرانسه و دیگر رقبای اروپایی‌اش برای ساخت واکسن کرونا در حالی ادامه دارد که روسیه سه هفته پیش برای نخستین بار در جهان به یک واکسن کرونا ساخت این کشور مجوز داد و  «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این کشور از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی در ماه میلادی آینده خبر داده است.

کد خبر 546809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha