یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

شاخص بورس در جریان معاملات امروز ۱۶ شهریور بازار سرمایه با ثبت رشد ۵ هزار واحدی، در ارتفاع یک‌ میلیون و ۶۴۷ هزار واحد قرار گرفت.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۶میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۵۹۴میلیارد تومان در بیش از یک‌ میلیون و ۴۱۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۸۴۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۷هزار و ۸۵۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

  • شاخص بورس به رشد ۵ هزار واحدی قناعت کرد

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۴۷میلیون ورقه به ‌ارزش ۵هزار و ۵۳۵میلیارد تومان در ۵۶۸هزار و ۲۷۶نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۳۳۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، پتروشیمی تندگویان و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

کد خبر 546798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha