وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهارنظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

دژپسند - وزیر اقتصاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند افزود: خواسته وزارت امور اقتصادی و دارایی در این مرحله، بانکداری دیجیتال است. باید منابع مورد نیاز برای دستیابی به این هدف بر اساس مصارف بانک تقویت شده و در مجاری صحیح خود مصرف شود.

وی با بیان اینکه برخی مقاومت‌ها امروز مانعی برای بهره‌مندی بیشتر از برخی فناوری‌های نوین است، تکنولوژی بلاک‌چین را مورد اشاره قرار داد و افزود: همچنین به دلیل خودکار شدن سیستم‌ها، هزینه‌های این بخش نیز تا ٥٠ درصد کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه محدودیتی برای تعداد مشتریان نخواهیم داشت. با استفاده از هوش مصنوعی درآمد سازمان تا ١٧ درصد بالاتر خواهد رفت. تقریبا ٧٠ درصد پرونده‌ها بدون استفاده از کاغذ و در محیط هوشمند انجام خواهد گرفت.

دژپسند اظهار کرد: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهارنظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

وزیر اقتصاد نقش دولت و سازمان بورس در بازار سرمایه را نظارتی دانست و ادامه داد: جنس بازار سرمایه به گونه‌ای است که باید مداخله دولت به حداقل برسد. این بازار MARKET BASE است، بنابراین باید حرفه‌ای اداره شود.

وی افزود: بازار سرمایه دارد عمق، ریشه و پایداری پیدا می‌کند، البته طبیعت بازار هم این است که گاهی با خوداصلاحی مواجه شود. بنابراین خویشتن‌داری هم برای فعالان و سهامداران بازار سرمایه و هم برای کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور از این منافع استفاده کند، بسیار ضروری است. این بازار باید میان‌مدت و بلندمدت دیده شود.

کد خبر 546507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha