وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در سال تحصیلی جدید همه در میدان باشیم. نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم اما به ظرفیت‌های بالای جامعه اطمینان داریم؛ جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه نوجوانان تهران در حال برگزاری است، گفت: امروز بزرگترین و تاثیرگذارترین و ایران شمول ترین رویداد اتفاق می افتد دایره کسانی که تحت تاثیر این نظم جدید قرارمی گیرند بسیار است.

وی افزود: سالی را آغاز می کنیم که متفاوت از سال های قبل و جدید است؛ راهی پر از ناشناخته ها و عدم قطعیت ها؛ باید از مشارکت همگانی بهره ببریم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: دو دغدغه مهم سلامت دانش آموزان و ارائه آموزش با کیفیت را داریم. باید راهی را می یافتیم که این دو حق بزرگ اساسی تامین شود. به مجموعه توانمند و با صلاحیت وزارت بهداشت اعتماد کردیم؛ آنان بازگشایی را با رعایت پروتکل ها مجاز دانسته اند و هرزمان تدبیر دیگری کنند خود را برای عمل به آن آماده کرده ایم.

حاجی میرزایی افزود: رعایت فاصله بین دانش آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه کردن زنگ کلاس ها و رعایت موارد بهداشتی در سرویس مدارس از جمله پروتکل ها هستند که با جدیت دنبال می شوند.

وی با بیان اینکه درباره آموزش، به حضور دانش آموزان اولویت دادیم گفت: مدرسه یک ساختمان نیست، مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و توسعه مناسبات اجتماعی و کسب مهارت های اجتماعی است و تاثیرات تربیتی آن‌ عمیق تر از تاثیرات آموزشی اش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گرفتن مدرسه از دانش آموز تضییع حیات اجتماعی است و به مراحل رشد و تکوین شخصیت آنها آسیب می رساند گفت: باید مدرسه جان بگیرد و نبض آن با حضور دانش آموزان بتپد.

حاجی میرزایی تاکید کرد باید همه در میدان باشیم، نگرانی خانواده را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم. جامعه زنده جامعه ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد. پیش بینی های لازم چون مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد انجام شده و تضمین می کنیم همه دانش آموزان از فرصت آموزش به بهترین نحو برخوردار باشند.

کد خبر 546257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    59 6
    خطر ابتلا دانش آموزان را در نظربگیرید
  • خخخخخ IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    113 4
    واقعا که وزیر نالایق و بی سوادی هستی
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    185 4
    خدا شما را هدایت کند امین
  • واقع بین FR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    101 4
    ای مردک دست از این همه ماجراجویی بردار توهم گرفته ای یا خب پست وزارت تو را چنین ذلیل و احمق جلوه داده است با جان فرزندانمان بازی نکن ویروس با مقوله های انسانی کاملا متفاوت است از این استدلال ابلهانهدست بردار و بگو با الان دقیقا نمکی کجاست که محو شده و تو را سخنگوی خود کرده است تف بر این مدیریت......
  • Hassan IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    154 0
    وزیر فعلن کاری میکنه پول ثبت نام ها را بگیرن بعد هم بگن مجازی، نمیشه حضوری کلاس گذاشت
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    143 2
    آقای روحانی شما که میگویید در زمان جنگ مدرسه ها رو تعطیل نکردیم پس چرا خودتون برای بازگشایی مدارس مجازی اقدام کردید این دولت جز لجبازی کاری بلد نیس خدارو شکر دیگه حناتون رنگی نداره
  • علی سالاری IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    114 2
    سلام وقت بخیر طرف صحبتم با اقای حاجی میرزایی هستش قصد بی ادبی ندارم چون شعور وشخصیت خانوادگی خودم را کم می کنم مدرسه ما دولتی مایع دستشویی هم بعضی وقت ها نداریم بعد اونوقت بخوان ماسک دستکش ضد عفونی به ما . بعد میگن کشور های دیگه یعنی مدارس رو باز گشایی میکنن بنظر تون مدارس ژاپن یا اروپا یا حتی شیطان بزرگ امریکا مثل ما اونا واقعا جون دانش آموزان براشون مهم حتما باید چند نفر کرونا بگیرشون بعد فکر کنید که تعطیل کنید .خدا حافظ متشکرم
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    113 0
    اخه چرا وقتی گوشی داریم چرا باید بریم خانوادمونم بگیرن ماقربانی اون ۳۶ درصد نمیشیم وقتی جلوی در از مادرا رضایت میگیرن که اگر هر اتفاقی افتاد پای خودتونه فکر کنم جونه ما هویج یاچغندره ولی یه کوچولو به فکر دکتراهم باشین چه گناهی کردن اگه اعضای خانوادم اتفاقی براشون بیفته هیچوقت خودمو نمیبخشم با این وعضیت ماهم نمیریم توخونه هرجورشده یاد میگیرم ولی مدرسه نمیریم مدرسه ها انلاین شه مدرسه ها انلاین شه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    104 1
    م.ا آقای وزیر بیسواد وزارت بهداشت میگه خطر درکمینه کرونا در مدرسه یه فاجعه است باز نمیفهمی
  • مخدیه IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    114 3
    واقعا نمیفهمید که کرونا بازی با مرگ لطفا تعطیل کنید
  • حمید. IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    132 2
    من یک دبیر باز نشسته هستم.کل دولت به قافله سالاری حسن اقا باید در پیشگاه ملت رنج کشیده ما استیضاح شوند.وزیر نالایق اموزش پرورش باید دو بار محاکمه شود.
  • احمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    56 0
    مطمئنی حالت خوبه؟یه سر به دکتر بزن.
  • رز سفید IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    52 1
    دریک کلام خدا لعنتتون کنه علی برکت الله
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    45 0
    بچهای مسئولین نگیرن بقیه زیاد مهم نیستن.......