اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس رویکرد جدید مدیریت شهری تهران است؛پروژه‌هایی که بخشی از مطالبات اهالی است و اجرا شدن آنها در محله‌ها سبب افزایش و بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود.

کاوه حاجی علی اکبری

این پروژه‌ها در مناطق بیست و دوگانه عملیاتی شده است، اما مدیریت شهری به مناطق کم‌برخوردار نگاه ویژه‌تری داشته است و این پروژه‌ها با سرعت بیشتری در محله‌های کم‌برخوردار عملیاتی می‌شود.  
 پروژه‌های کوچک‌مقیاس برخلاف پروژه‌های بزرگ فقط عمرانی و ترافیکی نیستند و براساس خواسته و مطالبه شهروندان در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، خدماتی، ترافیکی و عمرانی تعریف شده‌اند. شاید ابعاد این پروژه‌ها خرد و کوچک باشد، اما در محله‌ها تأثیرگذارند. وقتی مردم شاهد رفع مشکلات محله‌شان باشند و ببینند یک فضای بی‌دفاع شهری به بوستان یا پاتوق محلی تبدیل می‌شود و آسفالت تخریب‌شده کوچه‌ها مرمت می‌شود و نظافت محله بهتر صورت می‌گیرد، همه این موارد زمینه را برای افزایش حس تعلق فراهم می‌کند و می‌توانیم امیدوار باشیم کمتر شاهد کوچ مردم از محله‌ها خواهیم بود.  
وقتی مردم در محله‌ها ساکن شوند و در کنار مدیریت شهری برای بهتر شدن وضعیت محله قدم بردارند، محله‌ای مطلوب شکل می‌گیرد با اهالی که به آن دلبستگی دارند و اجازه نمی‌دهند بزهکاران با حضور در محله‌شان چهره آن را زشت و مخدوش کنند.  

کد خبر 546242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha