مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به تشریح تمهیدات مترو برای آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت درباره تمهیدات شرکت بهره‌برداری مترو تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: باتوجه به شیوع کرونا و احتمال آموزش از راه دور، برآوردی از افزایش تعداد مسافران مترو تهران با آغاز سال تحصیلی نداریم. به همین دلیل تمهیدات فعلی را برای آغاز سال تحصیلی هم ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سرفاصله‌ها به دلیل نبود امکانات بیشتر، کاهش پیدا نمی‌کند، افزود: همه امکانات را تجمیع کردیم تا در آغاز سال تحصیلی جدید، سرفاصله حرکت قطارها در خط یک و چهار، ۳.۵ دقیقه؛ در خط دو، ۳دقیقه و در خط سه همان شش دقیقه بماند.

نوبخت با بیان اینکه هنوز وضعیت تشکیل مدارس و دانشگاه‌ها مشخص نیست و به همین دلیل برآوردی از حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در ایستگاه‌های مترو نداریم، ادامه داد: باید ببینیم به چه میزان استفاده از مترو با آغاز سال تحصیلی افزایش پیدا می‌کند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ... انجام شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز به اعلام تمهیدات این سازمان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره تمهیدات سازمان تاکسیرانی جهت بازگشایی احتمالی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور در پایتخت، به فارس گفت: طی روزهای گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا آغاز شده است از جمله اینکه موضوع سرویس مدارس به صورت مشترک با وزارت آموزش و پرورش مورد توجه بوده و فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها در قالب کارگروه ماده ۱۸ انجام شده است.

وی افزود: ثبت‌نام پیمانکاران سرویس مدارس انجام و لیست پیمانکاران مجاز نیز معرفی شده است. همچنین فراخوان الکترونیکی رانندگان سرویس مدارس در حال انجام است و این افراد پس از اقدامات لازم می‌توانند برای دریافت برچسب سرویس مدرسه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: رانندگانی که قبلاً فعالیت در این حوزه داشته باشند و گواهی سلامت در سال‌های گذشته دریافت کرده باشند، نیاز به حضور مجدد جهت دریافت این گواهی ندارند و افرادی که سابقه فعالیت تحت عنوان سرویس مدرسه نداشتند باید به صورت تدریجی جهت دریافت گواهی سلامت اقدام کنند.

قنادان اعلام کرد: ‌درباره موضوع سرویس مدارس جلسه مشترکی را با سردار حمیدی فرمانده پلیس راهور تهران روز گذشته برگزار کردیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت:‌ از روز شنبه هفته آینده احتمالاً گشایش اولیه برخی از مدارس را شاهد خواهیم بود و بر همین اساس گشت مشترک جهت نظارت بر فعالیت سرویس مدارس توسط پلیس و تاکسیرانی انجام می‌گیرد و سرویس‌های غیرمجاز اعمال قانون خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته افزایش ترددها در سطح معابر همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت، البته به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک تا حدودی کمتر از سال‌های گذشته باشد.

قنادان گفت:‌ در خطوط مختلف از ابتدای سال تا کنون ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش تقاضا برای تاکسی‌ها داشتیم و با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت مشغول کار هستیم لذا نگرانی چندانی در مورد کاهش عرضه تاکسی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم.

وی اعلام کرد: استقرار عوامل نظارتی سازمان در خطوط و نقاط پرتقاضا در پیک صبح و عصر همچنین در نظر گرفتن گشت مشترک تاکسیرانی با پلیس راهور جهت پیشگیری از بی‌انضباطی ترافیکی در معابر مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: همچنین نظارت سیستمی مرکز کنترل هوشمند تاکسیرانی را خواهیم داشت و از طریق رصدهایی که انجام می‌گیرد هر کجا نیاز به افزایش تعداد تاکسی باشد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

قنادان گفت: همچنین تیم‌های پشتیبانی متشکل از خودروهای ون جهت تقویت خطوط در نظر گرفته شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در تاکسی‌ها توسط رانندگان و مسافران از طریق عوامل میدانی تاکسیرانی رصد می‌شود.

کد خبر 545932
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha