استاندار گلستان گفت: با تکمیل مزرعه‌های سایت ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگو گمیشان، ۳۵۰۰ نفر مستقیم و همان اندازه غیرمستقیم مشغول کار می‌شوند.

پرورش میگو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس در بازدید از مجتمع پرورش میگوی گمیشان گفت: در مزارع پرورش و بخش فرآوری میگو در هر مزرعه ۲۰ هکتاری، ۱۰ نفر مستقیم و ۱۰ نفر غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر که ۴۰ درصد مزارع زیر کشت رفته در مجموع ۴۰۰ نفر مستقیم مشغول کار شده‌اند که اگر تمام مزارع فعالیت کنند، ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت. با اضافه شدن ۶۰۰۰ هکتاری که ۲۵۰ مزرعه خواهد بود، ۲۵۰۰ نفر دیگر مشغول خواهند شد.

استاندار گلستان با اشاره به بیماری لک سفید در سال گذشته در حوزه میگو، اظهار کرد: در سال ۹۷ میزان برداشت میگو از این مزارع به ۲۰۰۰ تن رسیده بود اما سال گذشته به دلیل بیماری لک سفید، میزان برداشت به زیر ۵۰۰ تن رسید و تصور نمی‌شد که در سال جاری بتوان میگو پرورش داد اما خوشبختانه با تدابیر انجام شده ۴۰ درصد مزارع به پرورش میگو پرداختند. مذاکره با بانک صادرات برای آماده‌سازی ۶۰۰۰ هکتار باقیمانده در قالب ۲۵۰ مزرعه طی یک سال آینده یک مزیت بزرگ برای استان است.

استاندار گلستان با اشاره به بهره‌برداری از اولین پروژه پایلوت پرورش متراکم میگوی کشور به‌صورت گلخانه‌ای در شهرستان ترکمن، گفت: در مزارع موجود، به دلیل شرایط محیطی فقط سالی یک بار امکان پرورش میگو وجود دارد و در مابقی سال این مزارع غیرفعال هستند اما با بهره‌برداری از این پروژه جدید امکان برداشت سه بار در سال هم ممکن شده است که این موجب افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی می‌شود.

کد خبر 545909
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha