نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی از پایان عملیات عمرانی محور سرچم به میانه و میاندوآب پس از ۳۱ سال خبر داد.

جاده سرچم مياندوآب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی عیسی‌زاده صبح روز چهارشنبه در بازدید از وضعیت محور سرچم-میاندوآب گفت: عملیات عمرانی جاده میاندوآب - میانه با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم(ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت ۳۱ سال قبل آغاز شده اما همچنان به اتمام نرسیده است. قرار است بخشی از ۳۲ کیلومتر باقیمانده این محور آسفالت‌ریزی شود و تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید از کنارگذر شمال غرب میاندوآب هم افزود: بر اساس قول معاون وزیر و پیمانکار به مردم میاندوآب، امسال امکان تردد از فاز اول این کنارگذر تا روستای حسن‌کندی فراهم می‌شود تا به این ترتیب اندکی از ترافیک ورودی میاندوآب از سمت آذربایجان شرقی و مرکز کشور کاسته شود. فاز دوم کنارگذر هم تا خرداد ۱۴۰۰ مسیرگشایی خواهد شد و با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافت تا اجرای پروژه سرعت گیرد.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت راه، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این بازدید از پایان احداث ۳۲ کیلومتر مانده از محور سرچم- میاندوآب تا اواخر ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این محور با ۱۴۴ کیلومتر مسافت در محدوده میاندوآب و میانه، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. محور سرچم-میاندوآب این شهرستان را به سمت میانه و شمال ایران متصل می‌کند و کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب تا مرکز از نتایج مثبت احداث این جاده است.

طرح محور سرچم-میاندوآب به طول ۱۸۰ کیلومتر در پنج قطعه در حال ساخت است که قطعات یک و پنج آن به اتمام رسیده و قطعه یک تحویل موقت شده است. قطعه پنج هم که در محدوده آذربایجان شرقی است، زیر بار ترافیک رفته است.

کد خبر 545772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha