سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: به علت خطرناک بودن مسابقه سالانه پنیر در گلاسترشایر انگلیس، بحث درباره چگونگی ادامه این مسابقه خطرناک ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، مسابقه سنتی دویدن از پی یک حلقه پنیر، صدها سال است که در انگلیس رایج است و در منطقه گلاسترشایر، حداقل 200 سال پیشینه دارد اما مخالفت‌ها با برگزاری این مسابقه خطرناک، رو به افزایش است.

در این مسابقه، شرکت کنندگان باید حلقه‌ای از پنیر این منطقه را که از فراز تپه‌ای به ارتفاع 200 متر به پایین غلتانده می‌شود، دنبال کنند و هر کس زودتر به پنیر و یا پایین برسد - و البته لابد زنده هم بماند - برنده پنیری به ارزش 8 پوند خواهد شد.

هر سال، ده‌ها شرکت کننده به علت پرت شدن و برخورد با زمین، آسیب می‌بینند و امسال به علت لغزنده بودن تپه در اثر بارندگی، شمار بیشتری از افراد آسیب دیدند و مجروح شدند.

کریستوفر آندرسون، قهرمان 19 ساله امسال در بخش مردان، با برانکارد به بیرون منتقل شد زیرا دچار آسیب دیدگی از ناحیه گردن شد و نیاز به اکسیژن داشت تا زنده به بیمارستان برسد.

بیش از سه هزار تماشاگر، شاهد این مسابقه مهیج و خطرناک بودند و بیش از 20 نفر نیز مجروح شدند. قهرمان بخش زنان نیز با این که کنترلش را در بخش‌هایی از مسابقه از دست داد، به نحو شگفت‌انگیزی سالم ماند و اظهار داشت سال آینده، در بخش مردان مسابقه خواهد داد.

کد خبر 54572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز