نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: کووید-۱۹ به شکل گسترده در میان مسافران اتوبوس که ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گسترش پیدا می‌کند.

کرونا در اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: درصورتیکه یکی از سرنشینان اتوبوس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا باشد و ماسک به صورت نداشته باشد و فاصله اجتماعی را رعایت نکند دیگر مسافران در معرض شدید خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

در این بررسی مشخص شد: در میان شرکت کنندگان مراسمی در شرق چین که در نوزدهم ماه ژانویه برگزار شد افرادی که با اتوبوس حامل یک مسافر آلوده به کروناویروس در محل حاضر شده بودند، ۱۱ درصد بیش از دیگر افراد شرکت کننده در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده‌اند.

محققان اظهار داشتند: از ۶۸ سرنشین اتوبوس ۲۴ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند و این درحالیست که از میان ۱۷۲ شرکت کننده دیگر این مراسم که به طور جداگانه در محل حاضر شده بودند تنها هفت نفر به این بیماری دچار شدند.

گزارش‌ها حاکیست هیچ یک از مسافران این اتوبوس ماسک به صورت نداشته‌اند چرا که در آن زمان پوشش ماسک به عنوان هنجاری برای مقابله با همه گیری بیماری معرفی نشده بود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان درحقیقت بیشترین خطر از جانب مسافران آلوده به کروناست که دچار علائم سرفه و عطسه هستند که می‌توان با پوشش ماسک این خطر را کاهش داد.

کد خبر 545713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha