مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

نزدیک شدنِ پاییز برای بسیاری از افراد به معنی فرارسیدن فصل آلرژی، خس‌خس سینه، آبریزش بینی و خارش و سوزش چشم است؛ علائمی که گاه می‌توانند خسته‌کننده و طاقت‌فرسا شوند.

آلرژی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اگر به نظر می‌رسد علائم آلرژی شما هر ساله زودتر و زودتر از موعد بروز می‌کند، اشتباه نمی‌کنید. تغییرات آب و هوایی ممکن است در واقع باعث ایجاد فصل آلرژی زودتر و طولانی‌تر از سال‌های گذشته شود.

علاوه بر این وزش بیشتر و شدیدتر باد نیز می‌تواند به معنای افزایش علائم آلرژی باشد، زیرا باد می‌تواند گرده را از گیاهان، علف‌ها و درختان تا بیش از ۱۶۰ کیلومتری منبع خود حمل کند. 

گرده گیاهان کهنه‌واش بزرگ‌ترین محرک آلرژی در پاییز است و باید در کنار سایر محرک‌های آلرژیک مانند کپک و گرده چمن از آن اجتناب شود.

در ادامه پنج نکته از پایگاه اطلاع‌رسانی کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) آورده شده است تا به شما کمک کند از بدترین دشمنان آلرژی خود دوری کنید.

مقابله با آلرژی را زودتر از موعد شروع کنید

بسیاری از عوامل آلرژیک از اواخر مرداد و اوایل شهریور ظاهر می‌شوند. مصرف داروهای آلرژی خود را حدود دو هفته قبل از زمان معمول شروع علائم خود شروع کنید. مقابله با علائم به معنای کنترل بهتر آن‌هاست. داروهای خود را تا حدود دو هفته پس از این که میزان گرده‌ها کاهش یابد، قطع نکنید.

با کپک‌ها مقابله کنید

حساسیت به کپک به‌سختی قابل پیشگیری است. کپک می‌تواند در هر جایی که آب وجود داشته باشد، رشد کند و یک عامل آلرژی‌زای رایج در پاییز است. کپک را می‌توانید در زیرزمین، حمام، یک کابینت دارای نشتی در زیر سینک ظرفشویی یا در انبوهی از برگ‌های مرده در حیاط خانه پیدا کنید. 

کلید کاهش کپک کنترل رطوبت است. حتماً از هواکش‌ برای حمام استفاده کنید و بلافاصله آب راکد کف را تمیز کنید. هر کپک قابل رویت در سطوح را با مواد شوینده و آب بشویید و کاملاً خشک کنید. همچنین می‌توانید با نگه داشتن رطوبت در منزل زیر ۶۰ درصد و تمیز کردن منظم ناودان‌ها به دفع کپک کمک کنید.

گرده‌ها را دور نگه دارید

علف‌ها، گیاهان کهنه‌واش یا هر گرده‌ای که علائم آلرژی شما را ایجاد می‌کند، باید از محیط خانه دور بماند. کفش‌های خود را درب منزل بگذارید و بعد از کار یا بازی در فضای باز، دوش بگیرید، موهای خود را بشویید و لباس‌های خود را عوض کنید. پنجره‌های اتومبیل و خانه را ببندید و از دستگاه‌های تهویه هوا استفاده کنید تا گرده‌ها به داخل خانه راه نیابند. هم گرده‌ها و هم کپک‌ها را کنترل کنید تا آلرژی از شما دور بماند.

برای مقابله با آلرژی مجهز باشید

 هنگام چمن زدن یا انجام کارهای دیگر در فضای باز از ماسک فیلتردار N۹۵ استفاده کنید. دستکش بپوشید تا گرده را به چشم یا پوست خود منتقل نکنید. قبل از رفتن به بیرون داروی آلرژی خود را مصرف کنید. اگر حساسیت‌تان شدید است، در نظر داشته باشید که شخص دیگری کارهای باغبانی و جمع کردن برگ‌ها را در پاییز انجام دهد.

به پزشک متخصص مراجعه کنید

به متخصص آلرژی خود مراجعه کنید. متخصصان آلرژی آموزش دیده‌اند تا آلرژی شما را شناسایی کرده و یک برنامه درمانی شخصی ارائه دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند ایمونوتراپی انجام دهند که عوامل دقیق آلرژی شما را هدف قرار داده و می‌توانند شدت علائم شما را تا حد زیادی کاهش دهند. ایمونوتراپی همچنین می‌تواند از بروز آسم در برخی از کودکان مبتلا به آلرژی فصلی جلوگیری کند.

کد خبر 545662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha