معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ تهران از اقدام سریع برای جلوگیری از گسترش فرسایش و خرابی کف مسیل ابوذر خبر داد و گفت: برای پیشگیری از خطر احتمالی نشست زمین، عملیات ترمیم نقاط بحرانی مسیل، قبل از شروع فصل بارش آغاز شد.

مسيل ابوذر

محمد ظرافتی کیا در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اعلام این خبر گفت: مسیل ابوذر یکی از رودخانه‌هایی است که از شمال تا جنوب تهران جریان دارد و از مناطق ۱، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲۰ می‌گذرد و در دشت ورامین ادامه پیدا می‌کند. میزان بسیار زیادی از آب‌های سطحی از طریق این مسیل به خارج تهران هدایت می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ تهران افزود: در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری تهران، ۱۵ نقطه نیازمند ترمیم در مسیر این کانال شناسایی کرده‌ایم که شش نقطه دارای وضعیت بحرانی هستند و لازم است در اسرع وقت ترمیم شوند.

وی گفت: نقاط بحرانی مسیل ابوذر در منطقه ۱۴ تهران شامل شمال اتوبان محلاتی، شمال و جنوب زمرم، شمال خیابان شهید دهقی، دو نقطه از محل اتصال دو رودخانه سرخه حصار و جاجرود و دو نقطه بحرانی در پایین‌تر از خیابان کیهان هستند که هر چه سریع‌تر و قبل از آغاز فصل بارندگی باید ترمیم شوند. نقطه بحرانی در جنوب اتوبان محلاتی و در مقطع فوقانی خط ۷ مترو که عمق زیادی در کانال دیده شده بود و ممکن بود برای مترو مشکل‌ساز و باعث آبگرفتگی مترو شود نیز سال گذشته ترمیم شد.

ظرافتی کیا خاطرنشان کرد: در نقاط بحرانی مسیل ابوذر، فرسایشی که در عمق کانال ایجاد شده، خیلی عمیق است و احتمال دارد فرسایش به سمت دیواره‌ها و زیر خیابان‌ها رفته باشد. بنابراین سریع‌تر باید حفره‌های ایجاد شده، پر شوند تا آب باعث فرسایش زمین و فرو ریختن خیابان نشود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ تهران افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای برای ترمیم ۶ نقطه بحرانی مسیل ابوذر در منطقه ۱۴ تهران با شرکت خاکریزآب منعقد شده است. از هفته گذشته نقاط آب‌بند ایجاد و مسیر رودخانه به تونل کمکی ابوذر منحرف شده است. در حال حاضر عوامل در حال پاک کردن حفره‌ها هستند و تخریب قسمت‌های معیوب و ترمیم عمق‌هایی که در بستر ایجاد شده، در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه عملیات ترمیم بستر مسیل ابوذر در محدوده منطقه ۱۴ آغاز شده و تا اواسط مهر ماه یعنی قبل از آغاز بارندگی‌ها تمام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه بستر کانال خشک شده است و آب در آن جریان ندارد، ممکن است مشکلاتی در نقاط دیگر هم شناسایی شود که در برنامه ترمیم قرار گیرند.

کد خبر 545661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha