برای ۳ هزار و ۴۰۰ قطعه باغ خصوصی پایتخت شناسنامه صادر شده است و ۲ هزار باغ خصوصی دیگر به دلیل معارض هنوز شناسنامه ندارد که به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها به‌زودی تمام باغات خصوصی شهر شناسنامه‌دار می‌شوند.

خيابان ولي عصر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: درختان تهران را شناسنامه‌دار کرده‌ایم و به صورت الکترونیک این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این اقدامات در خیابان‌های اصلی شهر هم انجام می‌شود و تمام درختان را شناسایی می‌کنیم.  

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص باغات خصوصی هم گفت: برای باغات  خصوصی شناسنامه تهیه شده است و به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران  با بیان اینکه باغات خصوصی بالای ۵ هزار مترمربع و یا ۱۰ هزار مترمربع است، گفت: این باغات جزو سرمایه طبیعی شهر محسوب می‌شود که برای آنها شناسنامه تهیه شده است و نوع گونه، محیط گونه و تعداد درختان در آنها ثبت شده است.  

وی در خصوص ثبت خیابان ولیعصر در یونسکو هم گفت: این موضوع در معاونت شهرسازی در حال پیگیری است. درختانی که ما در این خیابان کاشته‌ایم با بن بالا بوده است و بیش از ۴ هزار اصله درخت چنار در آنجا کاشتیم که خدا را شکر وضعیت خوبی دارند.  

مختاری در خصوص صدور شناسنامه برای باغات خصوصی گفت: برای ۳ هزار و ۴۰۰ قطعه باغ خصوصی شناسنامه صادر شده است و در حال تهیه شناسنامه برای ۲ هزار باغ خصوصی دیگر هستیم و در برنامه ما، باغات باید ۵۰۰ متر به بالا باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون برای ۲ هزار باغ دیگر شناسنامه صادر نشده است، گفت: معارض‌هایی وجود داشته که در حال برطرف کردن آن هستیم، اما به زودی برای آنها هم شناسنامه صادر می‌شود.

کد خبر 545609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha