چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

ارز و طلا
  • بازار سهام

دنده معکوس بازار سهام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نماگر بورس در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه یازدهم شهریورماه تحت‌فشار صف‌های فروش افت حدود ۲۸هزار واحدی را تجربه کرد و در کانال یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت به افت ۴۳ هزار واحدی بسنده کرد و این نماگر در ساعت پایانی بازار کانال یک‌ میلیون و ۶۸۴ هزار واحدی را به نمایش گذاشت. به‌دنبال آن شاخص هم‌وزن هم با کاهش بیش از ۶۵۰۰ واحدی به سطح ۴۵۵ هزار واحدی رسید و بدین ترتیب بازار سهام به معاملات خود در روز پایان داد. تنها راهکار مقام ناظر برای به تعادل رسیدن بازار دستور به بازیگران عمده برای خرید سهام شاخص‌ساز و جمع‌آوری صفوف سنگین فروش بود. بیشتر نمادها در این روز منفی بودند و تنها نماد سبز در بازار (فملی) ملی صنایع مس ایران بود. ارزش معاملات خرد روز گذشته ۸ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل، افت ۶۰ درصدی داشته است.

  •  بازار سکه

رشد سکه به دنبال دلار

سکه پس از دو روز تعطیلی ابتدای هفته، از روز دوشنبه روند صعودی در پیش گرفته است. هر سکه طرح جدید روز سه‌شنبه در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. این در حالی است که این فلز زرد رنگ در انتهای هفته گذشته روی عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌کار خود پایان داده بود. به‌زعم کارشناسان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد سکه با چنین افزایشی آغاز به‌کار کند، صعود بهای طلا در بازارهای جهانی و رسیدن به بالای محدوده هزار و ۹۹۰ دلاری بود. از طرفی افزایش نرخ دلار در کشور سبب افزایش۵۰۰ هزار تومانی سکه در دو روز شده است.   قیمت نیم‌سکه نیز افزایش ۸۰ هزار تومانی داشته است.

  • بازار طلای جهانی

طلا در نزدیکی ۲۰۰۰ دلار

شاخص دلار به عنوان عامل اثرگذار بر طلای جهانی ماه آگوست را به‌گونه‌ای به پایان رساند که در این ماه ۲/ ۱ درصد در برابر سایر ارزها سقوط کرده بود. این بدترین ماه آگوست در ۵ سال اخیر برای دلار است. تزریق صدها میلیارد دلار نقدینگی به اشکال مختلف هنوز نتوانسته است نیازهای بازارهای مالی را به‌طور کامل برطرف کند و نگرانی از طولانی‌تر شدن احیای رشد اقتصادی آمریکا باعث کاهش انگیزه معامله‌گران به نگهداری دلار شده است. سرانجام بازار طلای جهانی در ادامه نوسانات وارد فاز صعودی شد و به دنبال تصاحب مجدد جایگاه ۲۰۰۰ دلاری است، به سبب همین امر قیمت هر اونس روز سه‌شنبه به یک‌هزار و ۹۹۰ دلار افزایش یافت که بالاترین رقم طی حدود ۲ هفته گذشته است.

  •  بازار اوراق مسکن

اوراق سوار بر سرسره شهربازی سهام

اوراق تسهیلات مسکن بازهم افت را تجربه کرد؛ این سومین روز متوالی است که اوراق تسهیلات مسکن روند نزولی را طی می‌کند. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن با نماد (۹۷۱۰) که در بازار سهام معامله می‌شود روز سه‌شنبه با ۱۳۰۰ تومان افت نسبت به روز گذشته به ۷۰ هزار و ۹۲۶ تومان رسید. از مهم‌ترین علل کاهش قیمت امتیاز تسهیلات مسکن افزایش شدید قیمت مسکن طی ماه‌های گذشته و همچنین نزدیکی این اوراق به سررسیدشان است که کمتر از چهار ماه از آن باقی مانده است. هم‌اکنون به دلیل افزایش شدید قیمت واحدهای مسکونی بسیاری از متقاضیان که قصد خرید مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی مسکن را داشتند قادر به ورود به بازار مسکن و خرید واحدهای مسکونی نیستند و همین موضوع بازار معاملات اوراق را نیز به لحاظ قیمتی تحت‌تاثیر قرار داده است.

  • بازار نفت

رشد نفت با کاهش دلار و موجودی‌ها

در روزی که شاخص دلار به قعر دو ساله رسید و دو خبرگزاری رویترز و بلومبرگ تخمین زده‌اند موجودی‌های نفت آمریکا در هفته گذشته حدود دو میلیون بشکه کاهش یافته باشد، نفت خام آمریکا تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ۴۴ سنت افزایش یافت و از ۴۳دلار بر بشکه عبور کرد. برآوردها در مورد موجودی‌های نفت البته باید توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا رسما تایید شود تا ششمین هفته کاهشی از این نظر رخ دهد. این طولانی‌ترین رالی افت موجودی‌ها در سال‌جاری میلادی خواهد بود. نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کرده عربستان قیمت رسمی نفتش برای فروش در اکتبر را یک دلار کاهش دهد چراکه مسیر بازیابی تقاضا همچنان فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. علاوه بر این، امارات سیگنالی مبنی بر کاهش تولید در اکتبر برای تطابق با توافق اوپک‌پلاس فرستاده است.

کد خبر 545570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha