سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
۰ نفر

تجربه خوب خرید دارا یکم، خیلی از مردم را وسوسه کرده که در پذیره‌نویسی دومین صندوق دولتی شرکت کنند، اما اصلاح اخیر بورس، در این مورد اما و اگرهایی ایجاد کرده است.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، پذیره‌نویسی دومین صندوق دولتی این روزها در حال انجام است و تا چهارشنبه ۱۹ شهریور هم ادامه دارد. این صندوق که به «دارا دوم» معروف است و در سامانه‌های معاملاتی بورس با نماد «پالایش» شناخته می‌شود، شامل سهام چهار پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز است. با توجه به افت اخیر بورس، بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که آیا شرکت در پذیره نویسی صندوق پالایشی منجر به سودآوری می شود یا خیر.

محسن تقی‌نژاد تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه در مورد این موضوع گفت: در نماد پالایش توان خرید هر کد ملی به ۵ میلیون تومان رسیده که اگر کسی در پذیره‌نویسی دارا یکم شرکت نکرده، می‌تواند تا سقف ۵ میلیون تومان نماد پالایش را خریداری کند. اگر سناریو دارا یکم را در نماد پالایش هم داشته باشیم، ارزش این نماد رشد خواهد کرد. اما شرایط دارا یکم با نماد پالایش متفاوت است. 

وی گفت: یک سری دلیل برای خرید نماد پالایش وجود دارد؛ از جمله اینکه می تواند مانند «دارا یکم» سودسازی خوبی داشته باشد و اینکه نمادهای خوبی داخل این صندوق هستند که نمادهای بنیادی محسوب می‌شوند.

او در پایان توصیه کرد: برای افرادی که پول مازاد دارند، خرید نماد پالایش می تواند خرید خوبی باشد. به نظرم این صندوق می‌تواند تا حدود ۵۰ درصد بازدهی داشته باشد.

کد خبر 545480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha