بورس تهران امروز دوشنبه دهم شهریورماه را با رشد آغاز و البته در کمتر از یک ساعت بعد نزدیک به پنج هزار واحد افت کرد و در دقایق پایانی بازار شاخص کل با ۹ هزار و ۱۷۴ واحد رشد اولین روز کاری هفته جاری را در ارتفاع یک میلیون و ۷۲۷ واحد به پایان رساند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، معاملات امروز بازار سرمایه  با رشد همراه بود اما در کمتر از یک ساعت با افت همراه شد و تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۱۷۴ واحد رشد رقم یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۴۵۸ واحد افت به رقم ۴۶۲ هزار و ۴۹۸ واحد رسید. معامله‌گران امروز دو میلیون و ۲۶۶ هزار معامله به ارزش ۲۴۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

بنابراین گزارش در لحظات پایانی بازار امروز شاهد بازگشت مجدد برخی سهم‌های بزرگ و مورد توجه بازار مثل شپنا و شبندر از گروه پالایشی، وتجارت و وبصادر از گروه بانکی، فولاد از گروه فلزات اساسی به صف خرید بودیم، برخی نمادهای مذکور در میانه‌ی بازار تا محدوده‌ی منفی نیز عقب‌نشینی داشتند. صف فروش در نمادهای شستا و خساپا نیز جمع شد.

خلاصه‌ی اتفاقات نیمه‌ی دوم بازار بازگشت جو تا حدودی متعادل را به دنبال داشت و فروش‌های هیجانی نیمه‌ی اول تا حدودی خنثی شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۲.۱۸ واحد افت رقم ۱۸ هزار و ۱۵۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۷۰۲ هزار و ۳۵۸ معامله انجام داده‌اند که ۶۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهرزمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

کد خبر 545010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملک محمد رشیدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    23 15
    من مشاورچندتااز همین شرکت ها بودم وقتی حساب کردم دیدم حدود 20 برابرکل دارائیشون سهام به مردم فروختن به تازگی هم سهام شناورشون رودارن زیاد می کنن ودر خواست افزایش سرمایه دادن (یعنی میخوان سهام کل رو زیاد کنند)دیگه خدا به دادسهام دارا برسه درستش اینکه وقتی سهامی رو توی بازار زیاد می کنن به سهام دارهای قبلی سهام جایزه بدن تاجبران ضررکاهش قیمت بشه ولی !!!!