سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

مهدیه جباری: مردم رشت بار دیگر خوشحال و خندان تمام فاصله 10 کیلومتری ورزشگاه سردار جنگل را از مسیر امامزاده آقا سید شریف تا ورودی شهر، زدند و رقصیدند.

 آنها شاد بودند چون پگاه سومین بازی متوالی حذفی اش را در خانه با برد پشت سر گذاشت. آنها پس از پیروزی برابر سپاهان و برق و رسیدن به فینال جام حذفی، توانستند در مصاف اول فینال، استقلال را که حتی ضعیف‌تر از بازی‌های لیگ، بازی می‌کرد، شکست دهد.

درحالی که استقلال در این مسابقه مجتبی جباری را هم به همراه نداشت، نتوانست حتی نیمی از توانش را نمایش دهد. پگاه در دقیقه 40 بازی و   روی ضربه کاشته زیبای   گیلائوری، یار سابق استقلال به گل رسید. بازیکنی که انگیزه بالایی داشت تا در برابر امیر قلعه نویی، خودش را ثابت کند. پس از این گل استقلال که تنها راهش برای رسیدن به گل پرتاب‌های اوت علی علیزاده بود، نتوانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه تیم رشتی ایجاد کند.

در دقیقه 26 شوت میثم منیعی به تیر دروازه پگاه برخورد کرد و در دقیقه 35 محسن بیاتی‌نیا با پاس درعمق علیزاده را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه‌ این بازیکن به بیرون رفت. این همه موقعیت‌های استقلال در بازی بود. اما تیم میزبان که روی چمن نا هموار ورزشگاه و با حمایت با شکوه مردم رشت بازی بهتری را به نمایش می‌گذاشت. در نیمه دوم بازی هم پگاه با جسارت نادر دست نشان و اضافه شدن دو مهاجم سرعتی توانست بازی را در اختیار داشته باشد.

 این تیم در نیمه دوم به خوبی می‌توانست روی ضد‌حمله‌ها دروازه استقلال را تهدید کند.در شرایطی که بازیکنان استقلال با استفاده از شوت‌های راه دور برهانی و یوسفی به‌دنبال باز کردن دروازه پگاه بودند بازیکنان پگاه هم با استفاده از ضدحملات و نفوذهای ملکی و ابراهیمی کار را بر استقلال سخت کردند.

در لحظات پایانی بازی، وحید طالب‌لو با واکنش‌های خود بازیکنان پگاه را در رسیدن به گل دوم ناکام گذاشت و در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر تیم پگاه پایان یافت. پگاه در دقایق میانی نیمه دوم با آسیب دیدن گلر اولش، مجبور شد تا دروازه بان دومش را به میدان بفرستد.

با این وجود استقلال در این دقایق حتی نتوانست وارد محوطه جریمه پگاه شود.
 نادر دست نشان در پایان بازی گفت:« بازی سختی بود و من از تلاش بازیکنان پگاه راضی هستم. اما نتیجه می‌توانست بهتر از اینها باشد و اگر از موقعیت‌های گلی که از دست دادیم  استفاده می‌کردیم و قدر ضربات آخر را می‌دانستیم، می‌توانستیم با نتیجه بهتری بازی را به سود خود خاتمه دهیم. البته طالب‌لو هم در موفق نشدن بازیکنان ما نقش بسیاری داشت. »

 او درباره اینکه بازیکنان پگاه طوری بازی می‌کردند که انگار باور نداشتند تیم شان می‌تواند با اختلاف زیاد استقلال را ببرد گفت:« اتفاقا ما می‌خواهیم به آسیا برویم و ترسی از نام استقلال نداریم.»

 او درباره چمن نا هموار ورزشگاه رشت هم گفت:« درست است البته تیم ما روی چمن یکدست آزادی حتما گل‌های بیشتری را به استقلال می‌زند!» امیر قلعه نویی هم در پایان این مسابقه گفت:« ارزیابی من از این بازی این است که ما دو نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه نخست یک فوتبال منطقی را به نمایش گذاشتیم و در نیمه دوم شاهد یک فوتبال احساسی از استقلال بودیم.  بازیکنان ما در چند نوبت می‌توانستند موفق شوند اما در ضربات آخر احساسی عمل کردند که اگر این‌طور نبود بازی با چند گل به سود استقلال پایان می‌یافت. » او ادعا کرد که تیمش باید بازی را 4 بر2 از حریف می‌برده.

قلعه نویی درباره دعوای یوسفی و قربانی در جریان مسابقه هم گفت:« با هر دو بازیکن صحبت کردم و مشکل خاصی نبود و بحث انضباطی هم وجود ندارد. »

قلعه‌نویی درباره غیبت مجتبی جباری در این بازی گفت: « من خودم هم از این تصمیم سرمربی تیم ملی تعجب کردم. چرا بازیکنی که در دو بازی رفت و برگشت ایران و امارات تنها 7 دقیقه به میدان رفته است باید در تیم ملی حبس شود؟ من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم در این گونه موارد نهایت همکاری را انجام می‌دادم که نمونه آن در مورد تیم‌های ذوب آهن و سپاهان بوده است. » دیدار برگشت فینال جام حذفی بیست و هفتم خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود تا تیم قهرمان دراین بازی مشخص شود.

کد خبر 54533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز