چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۷
۰ نفر

بنیاد ادبی بریتانیا در تحقیقات میدانی خود متوجه شده است که کودکان نسل جدید نسبت به همسالان خود در نسل‌های گذشته کمتر به مطالعه کتاب علاقه دارند.

کودکان نسل جدید کمتر از کتاب لذت می‌برند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا،  گزارش اخیر بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) نشان می‌دهد کودکان این کشور نسبت به نسل‌های گذشته هم‌سن خود کمتر کتاب مطالعه می‌کنند. بنیاد ادبی بریتانیا موسسه‌ای خیریه و غیردولتی است که در سال ۱۹۹۲ توسط سیمون هورنبی تاجر انگلیسی برای کمک به خانواده‌های این کشور در بالا بردن سطح سواد کودکان تاسیس شد.
 
به گزارش گودایریدر این بنیاد در سال‌های گذشته با کمک‌های خیریه جمع‌آوری شده با کمک شرکت‌های تجاری سعی در ارتقای سطح سواد و مطالعه خانواده‌ها و کودکان دبستانی کرده است. این بنیاد در گزارش خود می‌گوید آمارهای سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهند که تنها ۲۶درصد کودکان و نوجوانان زیر ۱۸سال به طور روزانه کتاب مطالعه کردند.
 
در این گزارش مطلب جالبی قید شده است که نگرانی مسئولان دولتی در بریتانیا را برانگیخته است. بنیاد ادبی بریتانیا در تحقیقات میدانی خود متوجه شده است که کودکان نسل جدید نسبت به همسالان خود در نسل‌های گذشته کمتر به مطالعه کتاب علاقه دارند.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۹ تنها ۵۳درصد از کودکان و نوجوانان بین ۵ تا ۱۶ سال می‌گویند که از مطالعه کتاب لذت می‌برند که این رقم از سال ۲۰۱۳ تا کنون بی‌سابقه بوده است. البته میزان علاقه دختربچه‌ها نسبت به پسرها به مطالعه بیشتر گزارش شده است.
 
بنیاد ادبی بریتانیا در گزارش خود اعلام کرده است که در مقایسه رابطه جنس و مطالعه معلوم شده است که ۴۷درصد از کودکان جنس مذکر برای تفریح کتاب می‌خوانند در حالی‌که این نرخ در میان کودکان جنس مونث به ۶۰درصد هم می‌رسد.
 
محققان بنیاد انگلیسی اعتقاد دارند این آمار با توجه به تفریحات متعددی مثل تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی زیاد هم عجیب نیست. آنها می‌گویند کودکان نسل‌های گذشته انتخاب‌های محدودی داشتند ولی حالا تفریح آنها در اوقات فراغت تنها به کتاب خلاصه نمی‌شود.

کد خبر 545245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha