روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی با اشاره به عملکرد وزیر امور خارجه امریکا در هدایت سیاست دولت این کشور در برابر ایران، او را بدترین وزیر امور خارجه تاریخ تلقی کرد.

پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، واشنگتن پست نوشت: یک نمونه خوب آن در مذاکرات پیرامون ایران در ماه اخیر در شورای امنیت سازمان ملل مشاهده می‌شود. در میان اخبار دیگری که منتشر شده است، شکست دولت ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که تاریخ آن (در ماه اکتبر) به پایان می‌رسد، مثالی گویا برای این است که پمپئو چگونه سیاست امریکا را به مسیرهای بن‌بست کشانده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: کارزار فشار علیه ایران به دلیل اینکه ترامپ رئیس جمهوری امریکا ۱۳ روز پس از روی کار آمدن پمپئو در آوریل ۲۰۱۸ خروج از توافق هسته‌ای را اعلام کرد، از کارهای مشخص پمپئو بوده است. رئیس جمهوری گفت که می‌خواهد درباره توافق دیگری مذاکره کند اما پمپئو به سرعت مانع آن شد و بیش از ۱۰ شرط گسترده را برای تهران ارائه و اعلام کرد هدف او تغییر حکومت است که البته محقق نشد و علیرغم تحریم‌های رو به افزایش و ترور پهپادی یکی از مهم‌ترین فرماندهان ایران (سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران)، ایران آسیبی ندیده و غنی سازی اورانیومش را افزایش داده است.

واشنگتن پست با اشاره به اصرار پمپئو برای بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت اعضای شورای امنیت نوشت: زمانی که مدت ۳۰ روزه مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها در اواخر سپتامبر به پایان برسد، ممکن است دولت ترامپ اصرار بر بازگردانی تحریم‌های جهانی علیه ایران داشته باشد. اگر این کار را کند، احتمالاً این امر توسط بسیاری از کشورها از جمله کشورهای مطرح نادیده گرفته خواهد شد. امریکا آشکارا منزوی می‌شود و لقب مایک پمپئو به عنوان بدترین وزیر امور خارجه تاریخ بیشتر تثبیت خواهد شد.

کد خبر 545159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha