محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر اعلام کرد ۲ پروژه نمایشی را برای اجرا مدنظر دارد که یک پروژه برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر و دیگری برای اجرا در موزه هنرهای معاصر تهران است.

محسن حسینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های خود در شرایط کرونایی موجود، گفت: پژوهشی را درباره تئاتر دهه ۴۰ و ۵۰ ایران در دست انجام دارم که پژوهش بسیار مهمی است و داشته‌های بسیاری برای شناختن تئاتر ایران در آن ۲ دهه دارد. در آن ۲ دهه اتفاقات عجیبی در تئاتر ایران رخ داده و همه هنرمندان تئاتر هم نسبت به آن دوران نوستالژی دارند.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود ادامه داد: نمایشنامه «تماشاخونه طهرون» را نوشته‌ام که از قمرالسلطنه شروع می‌شود که برای اولین بار تعزیه زنانه را اجرا کرد و به قمرالملوک وزیری می‌رسد. این نمایشنامه اثری سترگ است و مدت زمان زیادی است که روی آن کار کرده‌ام. قصدم اجرای این اثر در تماشاخانه ایرانشهر است.

حسینی با اشاره به اینکه گفتگوهایی را با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران برای اجرای یک پرفورمنس در این موزه داشته است، یادآور شد: این پرفورمنس بر اساس آثار ونگوگ و سهراب سپهری شکل گرفته و عوانش «خانه زود. خانه آبی» است.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی موجود، وضعیت اجرای هر ۲ پروژه نامشخص است. البته پیگیر این اجراها هستم تا ببینم تکلیف چه می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ترجمه کتاب «نامه‌هایی از جنگ» اثر هانریش بُل اشاره کرد و گفت: ویرایش دوم این ترجمه را هم انجام دادم که شامل ۱۰۰ نامه‌ای است که بُل وقتی در جنگ جهانی دوم حضور داشته به همسر و خانواده‌اش نوشته است. این کتاب قرار است توسط نشر «نگاه» منتشر شود.

کد خبر 545073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha