جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اسماعیل هنیه نخست وزیر تشکیلات خود گردان فلسطین امروز درمیان هزاران تن از هواداران حماس در ورزشگاه غزه سخنرانی کرد.

هنیه در این سخنرانی گفت دولت فلسطین مشروع است و این مشروعیت را از ملت فلسطین گرفته است.

 وی به محاصره اقتصادی و تلاش‌هایی که برای سرنگونی دولت فلسطین به کار می رود اشاره کرد و گفت دونت فلسطین باز هم پایدار خواهد ماند

دهها هزار نفر از مردم فلسطین امروز در غزه با در دست داشتن پرچمهای سبز رنگ حماس و سردادن شعارهایی حمایت خود را از دولت حماس و اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین اعلام کردند.
این تظاهرات در حالی برگزار می شود که گفتگوهای بین حماس و حزب فتح وابسته به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره دولت وحدت ملی در بن بست کاملی قرار دارد. 
درگیری اخیر بین طرفداران فتح و حماس 10کشته و بیش از یکصد زخمی برجای گذاشت

به گزارش همشهری آنلاین شبکه جهانی بی بی سی نیز در گزارش تصویری از این مراسم نشان داد که هنیه به دلیل بیماری یا ضعف جسمانی نتوانست به سخنرانی خود ادامه دهد و درمیانه های سخنرانی  محافظانش دستان وی را گرفته وبه پایین تریبون هدایت کردند.

از سوی دیگر  فارس به نقل از خبرگزاری آلمان از غزه گزارش داد که غازی حمید امروز جمعه در نشست خبری گفت: اسماعیل هنیه و محمود عباس درباره تکمیل رایزنیها برای تشکیل دولت وحدت ملی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

رایزنیها درباره تشکیل دولت وحدت ملی از دو هفته گذشته و در پی تشدید مشاجرات سیاسی و رسانه‌ای میان فتح و حماس متوقف شده است.
غازی حمد ابراز خوشبینی کرد، اختلاف نظرها میان حماس و فتح برطرف شود.

یکی از موارد اختلاف این دو جنبش به بند آخر طرح صلح پیشنهادی اعراب برای برقراری صلح در خاورمیانه که بر به رسمیت شناختن اسرائیل تاکید دارد، مربوط می‌شود.
حماس بارها اعلام کرده است هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد

کد خبر 5448

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز