دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

به امید روزی که فیلمی از ظهر عاشورا ساخته شود. فیلمی با به کارگیری تمام قواعد و ابزار و افراد توانمند و با ساز و کار حرفه‌ای؛ ساز و کاری که از آن در سطح اول سینمای دنیا استفاده می‌شود و با به کار گیری بهترین امکانات و وسائل روز و توسط بر و بچه‌های خودمان.

ظهر عاشورا

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: روز واقعه ساخته ماندگاری است. قدردان بهرام بیضایی هستیم. نوشته او ارزش یک قرن حضور در تکایا و حسینیه‌ها را دارد. مگر نه این است که طبق روایت صحیح؛ هرکس نم اشکی به یاد حسین و در رثای حسین در گوشه چشمش جاری شود؛ می‌تواند به شفاعت او امید وار باشد؟ روز واقعه این توانایی را داشت تا با حقیقت تصویری‌اش با موضوعی فرعی در باره عاشورا چنین غوغایی را برای شیعیان حضرت صورت دهد.

وای اگر وقایع شب عاشورا؛ حتی وقایع پیش از ظهر و یا فقط ظهر عاشورا را بر پرده نقره‌ای می‌دیدیم؛ چه به روز مان می‌آمد؟ وای اگر اینگونه بود و چشمان ما شرافت دیدن چنین ساخته‌ای را پیدا می‌کردند؛ وای که هر روزه‌مان عاشورا بود. هر لحظه‌ای که اراده می‌کردیم تا با یاد حسین خلوت کنیم برایمان مهیا می‌گردید.

به امید روزی که فیلمی از ظهر عاشورا ساخته شود. فیلمی با به کارگیری تمام قواعد و ابزار و افراد توانمند و با سازوکاری حرفه‌ای؛ ساز و کاری که از آن در سطح اول سینمای دنیا استفاده می‌شود و با به کار گیری بهترین امکانات و وسائل روز و توسط برو بچه‌های خودمان. نمی‌دانم آن جاودانه نامی که روزی فیلم ظهر عاشورا خواهد ساخت؛ از همین اهالی کنونی سینمای ما است؟ یا تازه به دنیا آمده و ۳۰ سال بعد شاید دست به کار شود؟ و یا حتی ممکن است هنوز بدنیا نیامده باشد. ولی اگر این شخص به این افتخار برسد که ظهر عاشورا را سینمایی کند؛ من شک ندارم که خود حضرت چنین اجازه‌ای به او داده و قطعا کارش جلوه‌گر خواهد بود برای ابد. خوشا به حال خودش و خوشا به حال همه دنیا که چنین اثری از بچه‌های ایران در باره مولایمان تماشا می‌کنند.

کد خبر 544766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha