شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۱۴ نفر رسیده و مرگ ۸۴۶ هزار و ۷۸۵ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۵۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۶ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۳۷۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۶ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۳۳۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۸ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۶۴۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۵۶ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۴۶ هزار و ۷۵۸ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. پس از آمریکا کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه ۹ شهریور) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۸ مبتلا، ۱۸۶ هزار و ۸۵۵ قربانی

 ۲. برزیل ۳ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۶۵ مبتلا، ۱۲۰ هزار و ۴۹۸ قربانی

۳. هند ۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۳۳ مبتلا، ۶۳ هزار و ۶۵۷ قربانی

 ۴. روسیه ۹۸۵ هزار و ۳۴۶ مبتلا،  ۱۷ هزار و ۲۵ قربانی

 ۵. پرو ۶۳۹ هزار و ۴۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۰۷ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۲ هزار و ۵۵۱ مبتلا، ۱۳ هزار و ۹۸۱ قربانی

 ۷. کلمبیا ۵۹۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۴ قربانی

۸. مکزیک ۵۹۱ هزار و ۷۱۲ مبتلا، ۶۳ هزار و ۸۱۹ قربانی

۹. اسپانیا ۴۵۵ هزار و ۶۲۱ مبتلا، ۲۹ هزار و ۱۱ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۸ هزار و ۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۸۱ قربانی

پس از آن کشورهای آرژانتین با ۴۰۱ هزار و ۲۳۹ مبتلا و ایران با ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ مبتلا در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته‌اند. 

سپس انگلیس با ۳۳۲ هزار و ۷۵۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۳ هزار و ۹۱۹ مبتلا، بنگلادش با ۳۰۸ هزار و ۹۲۵ مبتلا، پاکستان با ۲۹۵ هزار و ۶۳۶ مبتلا، فرانسه با ۲۷۲ هزار و ۵۳۰ مبتلا، ترکیه با ۲۶۷ هزار و ۶۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۶ هزار و ۸۵۳ مبتلا، آلمان با ۲۴۲ هزار و ۸۲۵ مبتلا، عراق با ۲۲۷ هزار و ۴۴۶ مبتلا، فیلیپین با ۲۱۳ هزار و ۱۳۱ مبتلا، اندونزی با ۱۶۹ هزار و ۱۹۵ مبتلا، کانادا با ۱۲۷ هزار و ۶۷۳ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۴۰۷ مبتلا، اوکراین با ۱۱۶ هزار و ۹۷۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۵ هزار و ۳۵۴ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۱۳ هزار و ۴۶۵ مبتلا، اکوادور با ۱۱۲ هزار و ۹۰۶ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۶۸۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

کد خبر 544699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha