یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

حمید سعید، هنرمند چیره‌دست بندرعباسی بامداد یکشنبه ۹ شهریور در سن ۵۳ سالگی درگذشت تا یکی دیگر از هنرمندان دیار هرمزگان در سایه بی‌توجهی‌ها از دست برود.

حمید سعید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بی‌شک تمام کسانی که در بندرعباس در زمینه گیتار فعالیت دارند، او را می‌شناسد یا دست‌کم نامش را شنیده‌اند. حمید سعید ۵۳ سال داشت و متولد محله سریگ بندرعباس بود. کار موسیقی را از کلاس سوم راهنمایی آغاز کرد و اولین سازی که نواختن آن را یاد گرفت، یک ارگ ملودیکا کوچک بود.

از آنجا ‌که علاقه به گیتار داشت، با چوب و حلب روغن و سیم ترمز گیتاری ساخت و با آن نواختن ملودی را تمرین می‌کرد. اولین گیتارش را که کلاسیک اِکمونت هلندی با هزار تومان در بندرعباس خرید و اولین شعری که با آن یاد گرفت عاشِـق بودُم بی نِگاهِ توای دِلبر بود. سعید یادگیری گیتار را از ملودی شروع کرد تا اینکه به کمک آقای نفیسی نواختن آکورد را فراگرفت و پس از آن با مطالعه کتاب‌های خودآموز موسیقی بر دانش موسیقی‌اش افزود.

در دهه ۶۰ با نوازندگی ارگ مرحوم ناصر عبداللهی و خوانندگی وی، کارش را به‌صورت گروهی ارائه داد که سعید در این گروه گیتار الکتریک می‌نواخت. از جمله سازهایی که سعید نواختن آن‌ها را می‌دانست می‌توان ارگ، انواع گیتار (برقی، کلاسیک، فولک، باس و ...)، جاز، ترومپت، عود، آکاردئون، ویلن و ... را نام برد.

زنده‌یاد سعید در بسیاری از کارهای مرحوم زنده‌یاد ابراهیم منصفی مانند "تا تو قَدر مهِ بُدونی دیر اَبوت، از اون شُو کهِ چِشمُم وازت کهَ وا تو بودم مهِ آشنا و اَمون اَز ناموندگاری" همکاری داشت. پیش از این در آذرماه ۹۸ جمعی از هنرمندان به منزل وی رفتند و گلایه‌های همسر زنده‌یاد سعید را شنیدند.

مرحوم حمید سعید از سال‌ها قبل فشار خون و قند خون داشت و یک سکته قلبی و دو سکته مغزی را پشت سر گذاشته بود. او نه بیمه بود نه درآمد بازنشستگی داشت.

کد خبر 544696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha