مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

مردم استان بوشهر امسال به نذر سلامت روی آورده و به این وسیله در راستای پیشگیری از شیوع کرونا همراهی وهمدلی خود را با کادر درمان اعلام کردند.

بستری کرونا

به گزارش‌همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بوشهری‌ها محرم امسال بیشتر نذرهای خود را به شکل‌ها و قالب‌های مختلف از جمله پول نقد، مواد اولیه غذای بیمارستان، برخی تجهیزات پزشکی و حتی آب به نیت شفاعت از سوی سقای کربلا تغییر داده‌اند.

این در حالیست که با وجود اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ‌هیات‌های عزاداری در استان، هنوز برخی از دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود.

دبیرستاد استانی کرونا استان بوشهر در این باره گفت: با وجود اینکه روند بستری در استان چندهفته ای ثابت مانده بود اما چند روزی است که روند کاهشی به خود گرفته و نباید با برخی سهل انگاری‌ها موجب افزایش روند ابتلا و به دنبال آن بستری شویم.

دکتر سعید کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتستان و عسلویه در شرایط قرمز کرونایی و چهار شهرستان این استان نیز  در وضعیت‌هشدار قرار دارند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۲۷۸ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و از این شمار ۱۶۴ نفر مثبت قطعی و مابقی مشکوک ‌هستند.

دبیرستاد استانی کرونا استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۰‌هزار و ۴۳۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این شمارهفت‌هزار و ۶۹۸ نفر بستری وهفت‌هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۹۰ درصد ترخیص شده‌اند.

کشمیری یادآور شد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان بوشهر جان خود را از دست داده اند که این رقم ۶ درصد بستری‌ها را شامل می‌شود که نسبت به میانگین کشوری بهتر است و بیانگر شرایط مناسب مراقبتی در بیمارستان‌های استان است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌هستند که از این تعداد ۱۹ نفر از آنها به وسیله دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

کد خبر 544693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha