سخنگوی سازمان ثبت احوال نام‌های پرطرفدار در ۱۰ ماه گذشته را اعلام کرد. در جمع این نام‌ها، اسامی رستا، آوا و همتا دیده می‌شود؛ نام‌های نقش اول زنان دو سریال دل و مانکن.

سریال دل

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به فراوانی نامه‌هایی که که برای دختران و پسران انتخاب می شود، به ایلنا گفته: «در ۵ ماه گذشته ۱۰ نامی که بیشتر برای پسران انتخاب شده است شامل امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، ابوالفضل، آریا، سامیار و امیرعباس است.»

فراوانی نام آراد که شباهت زیادی به نام آرات حسینی، کودک نابغه فوتبالیست دارد، میتواند به دلیل بر زبان افتادن ماجراهای این کودک باشد.

این درحالی ایتواست که ظاهراً پدر و مادرهای دختران ۹۹ بیشتر از سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی تاثیر گرفته‌اند. به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال در ۵ ماه گذشته نام‌های فاطمه، زهرا، رستا، هلما، زینب، آوا، مرسانا، بهار و همتا بیشترین اسامی دخترانه ای بوده است که توسط خانواده ها انتخاب شده است.

رستا و آوا، دو شخصیت اصلی سریال دل هستند که همچنان روزهای چهارشنبه در شبکه نمایش خانگی خودنمایی میکند و همتا هم نام دختر محبوب سریال مانکن بود که چندی پیش به پایان رسید.

البته احتمالا و با توجه به منفی شدن شخصیت آوا باید در انتظار بی اقبالی خانواده ها به این نام بود!

گفتنی‌است، پیش از این هم سریال‌های تلویزیونی تاثیر زیادی بر نام‌های نوزادان مخصوصا دختر داشته‌اند. از جمله نام هستی که در دهه ۸۰ بسیار پرطرفدار شد.

کد خبر 544683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    46 56
    قابل توجه برادران و خواهران عزیز یه اسمی برای فرزندانتان انتخاب بکنید که وقت پیری بهش بیاد اسم ایرانی خوبه ولی درمورد اسم فرزندنتون دقت کنید کاش اسم معصومین هم مد نظرمون بود اسم قشنگ نازنین زهرا یا حسین یا علی یادمون نره ما مسلمانیم شیعه علی هستیم
  • علی سرایی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    43 69
    وقتی توسریالها اسم دینی نمیزارن کم کم اسمهای دیگه که ملی گرایانه هست استفاده میشه... جالبه از اونطرف بام افتادیم
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      23 28
      منم موافقم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    71 30
    خیلی خوبه مردم یاد بگیرن اسم ایرانی و فارسی روی بچه هاشون بذارن