رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: لاشه پیداشده در حاشیه پل قلات این شهرستان مربوط به حیوانی به نام شنگ بوده که سال‌هاست در منطقه دیده نشده است.

شنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طاها ایزان افزود: طی روزهای گذشته، تصاویری از لاشه یک حیوان در کنار پل قلات پیرانشهر در فضای مجازی پیرانشهر منتشر شده بود که پس از بررسی لاشه توسط نیروهای محیط زیست پیرانشهر، مشخص شد به حیوانی به نام شنگ تعلق دارد.

وی اضافه کرد: این حیوان در گذشته در اطراف رودخانه‌های پیرانشهر به وفور یافت می‌شد، ولی به دلیل از بین رفتن زیستگاه و شکار بی‌رویه، سال‌ها در پیرانشهر دیده نشده بود.

رئیس اداره محیط زیست پیرانشهر بیان کرد: این حیوان زیبا که در اطراف رودخانه‌ها و نهرها با پوشش گیاهی مناسب زندگی می‌کند، از جانوران آبزی و پستانداران کوچک تغذیه می‌کند و پیش‌تر در نقاط مختلف کشور یافت می‌شد که در بسیاری از نقاط به‌کلی منقرض شده است.

ایزان اظهار کرد: بیم آن می‌رفت  که این حیوان در پیرانشهر نیز منقرض شده باشد که با پیدا شدن لاشه یک قلاده از آن، امیدواری‌ها برای وجود تعداد بیشتری از آن در شهرستان افزایش یافته است.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی، با داشتن پوشش گیاهی مناسب و بارندگی فراوان در طول سال، یکی از اکوسیستم‌های مهم استان به شمار می‌رود و زیستگاه بسیاری از گونه‌های زیبای حیات وحش است.

کد خبر 544481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha