یک خبرگزاری غربی ادعا کرد که توطئه جدیدی برای دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در بورس آلمان در حال انجام است.

بورس آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرد که اپراتور بازار بورس آلمان اعلام کرده است که شکایتی از سوی افرادی که خود را قربانی تروریسم ایران می‌دانند مطرح شده است و بر اساس آن این افراد به دنبال دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در شرکت «کلیِراستریم» ( Clearstream) از زیر مجموعه‌های بورس آلمان هستند!

بر اساس ادعای این رسانه غربی، «دویچه بورس» نیز با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که این شکایت علیه شرکت «کلیِراستریم»، بانک مرکزی ایران و نیز چند موسسه دیگر در دادگاه نیویورک تنظیم شده است.

در این بیانیه آمده است که شرکت «کلیِراستریم» ادعاهای مطرح شده را بی‌اساس دانسته و گام‌هایی برای شکست آن اتخاذ خواهد کرد.

فارس نیز در این زمینه نوشت: افرادی در آمریکا که مدعی آن هستند که قربانی تروریسم ایران هستند طی شکواییه‌ای به دنبال دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بورس آلمان هستند.

اپراتور بازار سهام آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد افرادی که مدعی‌اند قربانی تروریسم ایران هستند بر اساس شکایتی که در دادگاه نیویورک تنظیم کرده‌اند به دنبال دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در شرکت «کلیراستریم» از زیر مجموعه‌های بورس آلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بورس آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شکواییه، علیه شرکت کلیراستریم به همراه ایران، بانک مرکزی این کشور و چند موسسه دیگر است.

در این بیانیه آمده است که شرکت کلیراستریم ادعاهای مطرح شده را بی‌اساس دانسته و گام‌هایی برای شکست آن اتخاذ خواهد کرد.

مقامات آمریکایی سال‌هاست که شرکت کلیراستریم را در این باره که آیا قوانین تحریم ایران و پولشویی را نقض کرده، مورد بازخواست قرار داده اند.

بورس آلمان انجام هرگونه اقدام اشتباه در این زمینه را رد کرده است.

کد خبر 544469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha