مردی که سال‌ها از یک جفت شیر سفید ماده مراقبت کرده بود و هر روز با آنها به پیاده‌روی می‌رفت، در حمله یکی از این شیرها به شدت زخمی شد و جانش را از دست داد.

شير سفيد آفريقايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، وست متیوسن ۶۹ ساله از فعالان طرفدار حیات وحش و محیط زیست در آفریقای جنوبی بود و دو شیر ماده سفید را از وقتی توله‌های بسیار ضعیف بودند نزد خود نگه می‌داشت. روابط متیوسن چنان با این حیوان‌های وحشی خوب بود که همراه آنها هر روز سه تا چهار ساعت در مراتع و دشتزارها به پیاده‌روی می‌رفت و هرگز از سوی جانوران تهدید نشده بود.

حادثه حمله یکی از شیرهای سفید به عمو وست روز پنجشنبه در لیمپوپو، شمالی‌ترین استان آفریقای جنوبی رخ داد. جیل، همسر ۶۵ ساله آقای متیوسن پشت سر او و دو شیر در حال رانندگی بود که ناگهان دید یکی از شیرها بدون هشدار قبلی به وست حمله کرد و پیرمرد را از پا درآورد. جیل کوشید همسرش را از دست شیر خشمگین نجات دهد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

نکته عجیب اینکه سه سال پیش شیرها از زیستگاه خود فرار کرده و یکی از کارگران را در زمین‌های همسایه کشته بودند. آن زمان آقای متیوسن مدعی شده بود اصلا روحیه تهاجمی ندارند و نمی‌توانند به انسان حمله کنند و کسی را بکشند. عمو وست شیرها را از برنامه شکار برنامه‌ریزی‌شده نجات داده و سال‌ها در بهترین شرایط از آنها مراقبت کرده بود.

همسر آقای متیوسن و چهار فرزند و شش نوه‌شان اعلام کردند با اینکه از مرگ او دلشکسته شده‌اند اما شیرها را در فضایی بسیار مناسب رها می‌کنند تا در آغوش طبیعت زندگی کنند.

کد خبر 544399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 4
    قتل مار افسا نباشد جز به مار