رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

کرونا شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین صومی  گفت: شهرستان‌های آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش‌ازپیش ضرورت دارد. وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان تبریز، بستان‌آباد، عجب‌شیر و هوراند حاکم است و ۷ شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت در ۳ شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نسبت به یک ماه اخیر افزود: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در آمارهای کرونایی به اوج نرسیدیم وضعیت نیز فعلاً تحت کنترل است. از ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار بدحال کرونایی در کشور ۸۱ نفر در آذربایجان شرقی هستند و این آمار با توجه به اینکه استان ۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، رقم پایینی است.

وی همچنین به انعقاد قرارداد ۲۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان از سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ طرح از این تعداد به اتمام رسیده است و ۵۳ طرح دیگر که درمانگاه ترک در بخش کندوان نیز جزو آن‌هاست تا ۳ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید. علت تأخیر در تکمیل ۵۳ طرح موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان شروع و عدم عمل به تعهدات تأمین اعتبار ۵۰ درصدی از سوی منابع استانی و خیران است و این طرح‌ها تنها با ۵۰ درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

کد خبر 544384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha