سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افرادی که با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ارتباط داشته اند، باید آزمایش تست تشخیص کرونا را انجام دهند.

بخش ویژه کرونا در بیمارستان هاجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از آنکه مسئولان سلامت در آمریکا اعلام کردند افرادی که با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ارتباط بوده اند لازم نیست تست تشخیص کروناویروس انجام دهند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اتفاقا افرادی که در تماس با مبتلایان به این بیماری هستند، باید آزمایش تشخیص کرونا انجام دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تمام افرادی که با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در تماس بوده اند، ضرورت دارد تست تشخیص کروناویروس انجام دهند. این درحالی است که اخیرا کارشناسان این مرکز توصیه کرده اند در افرادی که علائمی از بیماری در آنان مشاهده نمی شود، الزامی به انجام تست تشخیص کرونا نیست.

به دنبال انتشار دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بار دیگر تاکید کردند افرادی که در تماس نزدیک به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بوده اند حتی درصورتی که علائمی از بیماری در آنان مشاهده نشود، لازم است تست تشخیص کرونا انجام دهند.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، افرادی که علائمی از بیماری را دارند، می توانند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند. همچنین در ناقلان خاموش بیماری کووید-۱۹ امکان انتقال بیماری وجود دارد.

کد خبر 544307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha