جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای بسته تحولی، طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) در مدارس استان اجرا می‌شود.

چاقي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی در نشست طرح کنترل وزن و چاقی استان افزود: در مرحله نخست باید مشخص شود چه تعداد از دانش‌آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند که با وجود کمبود معلمان به‌ویژه در روستاها و نبود تخصص در معلمان، برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت مجازی برای مجریان و معلمان توسط شبکه بهداشت و همچنین استفاده از نیروهای متخصص در خانه‌های بهداشت ضروری است.

وی آگاهی بخشی به اولیا و دانش‌آموزان را به‌عنوان گام بعدی نام برد و بیان کرد: برخی دانش‌آموزان پایه ابتدایی درک درستی از اضافه وزن ندارد یا اینکه اولیا صبحانه را برای آن‌ها آماده می‌کند که این امر باید در دستورکار انجمن اولیا و مربیان مناطق و مدارس قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان مشخص کردن جامعه هدف دانش‌آموزی را گام نخست طرح کوچ برشمرد و ادامه داد: در این راستا داشتن برنامه کوتاه و بلندمدت برای کنترل چاقی مهم است.

دادی زاده سرخایی افزود: داشتن برنامه ریزی بلندمدت برای کنترل اضافه وزن امری مهم است و توجه به نوع تغذیه، سبک زندگی، تحرکی و وراثت و نیز ایجاد فضای لازم برای تحرک دانش‌آموزان در ساخت مدارس و افزایش ساخت زیربنای منازل و تغییر در طراحی شهری می‌تواند کمک مطلوبی در این مسیر باشد.

وی اضافه کرد: برای تحقق طرح «کوچ» نیازمند آن هستیم تا در جامعه فرهنگ سازی شود، والدین به ضررهای جسمی، مالی و اجتماعی آن آگاه شوند و برای تحقق این هدف، آموزش وپرورش نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی دارد.

برای کنترل اضافه وزن ضروری است از همان ابتدا که تربیت کودک شکل می‌گیرد، آموزه های کنترل وزن نیز آموزش داده شود و عوارض و پیامدهای چاقی را به‌ویژه در سنین بالاتر به شهروندان آینده کشور گفته شود.

طرح کنترل وزن و چاقی دارای ستاد عالی متشکل از هفت وزارتخانه و سه سازمان با حضور معاون مدیریت وبرنامه ریزی رئیس جمهوری برگزار می‌شود که اهمیت این طرح را نشان می‌دهد.

کد خبر 544275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha