برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی منکر و حفظ واجبات دین در میان شهروندان به ویژه عزاداران حسینی، نماز ظهر عاشورا در میدان جمهوری اسلامی برگزار می شود.

نماز پهر عاشورا

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : امام حسین(ع) در روز عاشورا در میدان نبرد، در میان باران نیزه و تیر برای اقامه نماز از سپاهیان عمر سعد امان خواست. در واقع مهمترین هدف او از اقامه نماز در میدان جنگ این بود تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش را به بی دینی و لااُبالی‌گری یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم سازند.به همین  دلیل  در زیارت عاشورا، بر ایمان و اقامه نماز توسط آن حضرت تأکید می‌شود.

اما این روزها با توجه به شیوع بیماری «کووید ۱۹ » اقامه نماز ظهر عاشورا در فضاهای باز برگزار می شود.سرپرست شهرداری تکه دهم پایتخت با تاکید بر این موضوع و توضیح می دهد:«با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم پیشگیری از گسترش آن با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده فضاهای باز منطقه برای برگزاری نماز ظهر عاشورا آماده سازی می شود.»

به گفته «مجید رباطی» برای ایجاد امنیت و آرامش خاطر میان شهروندان منطقه هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا عملیات ضدعفونی، شست و شو و پاکسازی پل های عابر پیاده، نماها و المان های شهری، لایروبی محورهای اصلی و فرعی، شست و شوی مخازن، شست و شو و پاکسازی اطراف مساجد، حسینیه ها و محل های برگزاری نماز از سوی اداره خدمات شهری برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
سرپرست شهرداری پازل دهم پایتخت با اشاره برپایی نماز ظهر عاشورا در فضاهای روباز منطقه ۱۰ افزود:« منطقه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و موارد ایمنی پذیرای شهروندان منطقه برای اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان جمهوری اسلامی، خیابان رودکی و زمین چمن مصنوعی شهدای جیحون است. همچنین در میدان جمهوری اسلامی علاوه بر اقامه نماز مراسم دمامه زنی و اقامه زیارت عاشورا نیز برگزار می شود.»

کد خبر 544257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha