شیوع کرونا گرچه برخی مردان و زنان وادار کرده دست به ترکیب موهای خود نزنند اما یک مرد ۹۲ ساله ویتنامی با شنیدن یک ندای درونی دست‌کم ۸۰ سال است با موهایش کاری ندارد.

پيرمردي كه 80 سال به موهايش دست نزده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نگوین ون چی‌ین از ساکنان منطقه دلتای مکونگ در جنوب یتنام است و به داشتن موهایی به بلندی پنج متر افتخار می‌کند. او مدعی است در ۸۰ سال گذشته اصلا به موهایش دست نزده است؛ نه موها را شانه و کوتاه کرده نه حتی آنها را شسته است.

نگوین ۹۲ ساله پیرو آیینی است که معتقدند انسان باید همان‌گونه که به دنیا می‌آید، از این دنیا هم برود و به اعضای بدنش کار نداشته باشد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر موهایم را کوتاه کنم می‌میرم. جرات ندارم چیزی را عوض کنم و حتی موهایم را شانه هم نمی‌زنم. فقط موها را نوازش می‌کنم. آن را با یک پارچه می‌پوشانم تا تمیز و خشک بماند و زیبا به نظر برسد.»

عجیب نیست که با این باورها عجیب چی‌ین ۹ قدرت و هفت خدا را بپرستد و معتقد باشد بر اساس یک ندای درونی موهایش را بلند کرده است. او موهای پنج متری خود را زیر یک عمامه نارنجی‌رنگ پنهان می‌کند. هر چند این شهروند ویتنامی در مدرسه ناچار بود موهایش را مرتب کند اما فقط تا سال سوم درس خواند و از آن پس تصمیم گرفت آب و قیچی و شانه به موهای سرش نزند.

آقای چی‌ین به یاد دارد که موهای تیره پرپشت و قوی داشت اما از وقتی ندای درونش را شنید، دریافت که برای بلند کردن موهایش برگزیده شده است. او که در دهکده‌ای در ۸۰ کیلومتری غرب پایتخت هوشی‌مین زندگی می‌کند، می‌گوید: «دستی به موهایم کشیدم و در یک شب چنان قوی شد که به سرم چسبید و برای خودش کسی شد.»

لوم، پسر پنجم و ۶۲ ساله چی‌ین تنها فردی است که در نگهداری موهای بلند به پدرش کمک می‌کند. او هم به ارتباط میان مو و نامیرا بودن اعتقاد دارد و می‌گوید شاهد مرگ کسی بوده است که تلاش کرده بود موهایش را با بند به هم وصل کند.

کد خبر 543930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha