مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اعلام اینکه آذربایجان غربی رکورددار ثبت نام طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها در ایران است گفت: تاکنون ۲۱۴۳ خودرو عمومی و باری در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

دوگانه سوز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد مجرد با اشاره به اینکه تاکنون ۷۲۱ خودرو به گازسوز تبدیل شده‌است، اظهار کرد: مشخصات ۱۰۵۴ دستگاه خودرو عمومی نیز تایید شده که در انتظار تبدیل به‌سر می‌برند. ۳۶۸ خودرو عمومی در  آذربایجان غربی نیز در سامانه ثبت نام کرده‌ که مالکان آنها در انتظار تأیید مشخصات و طی فرآیند نوبت‌دهی هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه بیان کرد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، ضروری است مالکان خودروهای عمومی بار و مسافر هر چه سریع‌تر در سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر این‌صورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مصرف CNG در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال آذربایجان غربی در تیرماه ۱۳۹۹ به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشت.

مجرد با مطلوب ارزیابی کردن توسعه و تجهیز جایگاه‌های CNG و همچنین فرایند دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به CNG در منطقه، اظهار کرد: آذربایجان غربی به لحاظ مصرف CNG رتبه پنجم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی از صرفه جویی بالغ بر ۲۸ میلیون لیتر بنزین در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد مصرف CNG در منطقه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه قیمت ارزان گاز نسبت به بنزین، توسعه و در دسترس بودن جایگاه‌های سی ان جی در سطح داخل شهرها و برون شهری، مقرون به صرف نبودن استفاده از بنزین در خودروهای عمومی را از دلایل مهم گرایش مردم به استفاده از خودروهای گازسوز دانست و بیان کرد: همه خودروهای عمومی می‌توانند در طرح رایگان کامل دوگانه سوز کردن خودروها ثبت نام کرده و از تسهیلات بلا عوض بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۵ جایگاه سی ان جی تک منظوره و دومنظوره در سطح مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی، افزود: حداث جایگاه سوخت نیازمند پروتکل‌های خاصی است که در همین راستا از بخش خصوصی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

کد خبر 543783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha