برایان هوک نماینده مستعفی امریکا در امور ایران گفت: پکن نشان داده که درباره سیاست‌های ایران نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.

برایان هوک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، «برایان هوک» نماینده مستعفی امریکا در امور ایران روز گذشته گفت که امیداور است، تحولات مثبتی در روابط رژیم صهیونیستی و سودان ایجاد شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونستی گفت:«دولت امریکا خواستار عادی شدن روابط سودان و اسراییل است و پمپئو طی هفته جاری به سودان سفر خواهد کرد. هیچ درخواستی از دولت سودان در این باره وجود ندارد که عادی‌سازی روابط با اسراییل به عنوان شرطی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریست باشد. مقامات دولت امریکا در حال دیدار با دیگر کشورها هستند تا تلاش کنند آنها را به تبعیت از مسیر امارات و امضای توافق صلح با اسراییل ترغیب کنند. چنین توافقی یک شکست برای ایران است و این یک کابوس برای آنها به شمار می‌آید. دولت امریکا معتقد است که اسراییل باید سازوکار آزمودن سرمایه‌گذاری خارجی را تقویت کند.»

او اضافه کرد:«چین در حال آسیب رساندن به امنیت اسراییل است. این کشور به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مخالف داد. پکن به دنبال کمک اقتصادی به ایران است. امریکا متحد بسیار بهتری از چین برای اسراییل است و پکن نشان داده که درباره سیاست‌های ایران نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.»

کد خبر 543751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha