دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه کمیته قانون، اخلاق و رایانه‌ای شدن انتخابات در ستاد انتخابات کشور ایجاد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر علیرضا افشار معاون سیاسی وزیر کشور در پایان جلسه کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات گفت: با استفاده از تجارب انتخابات گذشته این سه کمیته تخصصی در ستاد انتخابات تشکیل شده است.

وی افزود: یک کمیته برای بازنگری قانون انتخابات، کمیته دوم برای اخلاق انتخاباتی و کمیته سوم برای موضوع رایانه ای شدن انتخابات، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

افشار افزود: نخستین جلسه کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات در دوره جدید به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط در محل ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

اعضای این کمیته عبارتند از صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، خانه احزاب، شورای نگهبان، قوه قضائیه، نیروی انتظامی،‌ مرکز پژوهشهای مجلس، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سازمان شهرداری‌ها، شورای فرهنگ عمومی.

افشار در ادامه گفت: کمیته منشور اخلاقی انتخاباتی در دو بخش تدوین و ترویج فعالیت دارد.

وی افزود: موضوع بازنگری و تدوین منشور جامع برای اخلاق انتخاباتی در قالب یک طرح به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واگذار شد.

رئیس ستاد انتخابات تاکید کرد: هر چند رایانه ای شدن به سلامت انتخابات کمک می کند و امکان دخالت مجریان را به حداقل می رساند اما بد اخلاقی‌های انتخاباتی با فناوری برطرف نمی شود، به همین علت باید برنامه هایی برای بالا بردن اخلاق انتخاباتی در کشور اجرا شود.

افشار گفت: ارتقای فرهنگ عمومی، تقویت روش های نظارتی و نظام برخورد با تخلفات از نقش و اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

کد خبر 54369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز