وزیر بهداشت گفت: توانسته‌ایم بیماری کوویدـ۱۹ را به خوبی مدیریت کنیم و در جهان در جایگاه خوبی قرار گیریم، از مردم خواهش می‌کنم به مسافرت نروند.

سعید نمکی - وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: توانستیم با همدلی و وفاق بیماری کرونا را مدیریت کنیم و در دنیا در جایگاه خوبی قرار گیریم و در کنار آن از توسعه زیرساخت‌ها نیز غافل نشدیم و تا پایان سال نیز ۱۴۰۰ پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توضیح داد: همکاران بنده روزها و شب‌های سختی را گذرانده‌اند و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی توانستیم مرگ‌ومیر را در استان‌ها به حداقل برسانیم و از مردم عزیز تقاضا دارم در این مسیر کمک کنند.

وزیر بهداشت افزود: در اردیبهشت‌ماه پیک اول کرونا را مهار کردیم و بارها گفتم مراقب باشید ویروس کرونا ویروس پیچیده، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناکی است اما ساده‌انگاری و بی‌توجهی باعث شیوع دوباره آن شد. این ویروس پیچیده، خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است. کرونا می‌تواند در دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین به ما گل بزند و زد. آنچه که به ما گل زد، حاصل بی توجهی و عادی انگاری بیماری بود.

نمکی با اشاره به تلاش فراوان همکاران کادر درمانی در مهار کرونا و درمان بیماران گفت: تعداد قابل توجهی از همکارانم بیمار و بستری شده‌اند و تعداد قابل توجهی نیز از دور خدمت خارج شدند.

وی متذکر شد: بنده خواهش می‌کنم تا مردم عزیز کشورمان عادی‌انگاری نکنند. با تمام شدن دوره کنکور بار سفر نبندند؛ چراکه بیشترین عارضه را در مازنداران به خاطر مسافرت‌ها به این استان داریم. برخی می‌گویند سفر در اشاعه ویروس نقشی ندارد که باید گفت اگر نقشی ندارد، چگونه ویروس در دورترین نقاط کشور رفته است.

وزیر بهداشت با تأکید بر پرهیز مردم به مسافرت رفتن در تعطیلات گفت: در ماه محرم ما می‌خواهیم شیعیان حضرت اباعبدالله (ع) هم عزت این ماه را با فریادشان از کوی و برزن برآورند، اما باید با تکیه به پروتکل‌های بهداشتی باشد.

نمکی افزود: از مردم می‌خواهم به ما فرصت دهند تا اگر خدای ناکرده در پاییز با هم‌زمانی کرونا و آنفلوآنزا روبه‌رو شدیم، نفسی برای همکاران بنده برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.

کد خبر 543560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    ابنم شده تکیه کلام اقای وزیر. همه میدانستند با این نحوه بازگشایی ها پس از فروردین امار صعودی خواهد شد الا جناب وزیر