مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله واکسن مننژیت به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و بدین‌ترتیب در اعزام سربازان مشکلی وجود نخواهد داشت.

آزمایش بالینی واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر محمدی مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن مننژیت خبر داد و گفت: اولین واکسن محموله مننژیت به تعداد محدود تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شد.

به گفته وی‏، تا نیمه شهریور به تدریج محموله‌های بعدی تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد شد تا اعزام سربازان به موقع صورت گیرد.

محمدی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین واکسن تا یک سال آینده انجام شده است تا کمبودی در زمینه واکسن مننژیت نداشته باشیم، البته نیاز سال آینده با توجه به لغو سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و حج تمتع کمتر خواهد بود.

پیش از این امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره علت تزریق نشدن واکسن مننژیت به مشمولان خدمت وظیفه عمومی که قصد اعزام به سربازی دارند، گفت: در برخی از شهرها واکسن مننژیت از سوی وزارت بهداشت توزیع نشده است و به مشمولان خدمت وظیفه تزریق نمی‌شود.

توضیح درباره نبودِ واکسن مننژیت برای مشمولان 

او با بیان اینکه در زمان توزیع واکسن، تزریق آن نیز در خود پادگان صورت می‌گیرد، توضیح داد: تزریق نشدن این واکسن خطری برای مشمولان خدمت وظیفه ندارد، چراکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت در پادگان‌ها و مراکز آموزشی رعایت می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به دلیل رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پادگان‌ها، هیچ نگرانی برای واکسن مننژیت نخواهیم داشت.

امیر رحیمی‌پور در پایان یادآور شد: در اعزام شهریورماه مشمولان سربازی نیز نبود واکسن مننژیت برای اعزام به خدمت ممنوعیتی ندارد.
 

کد خبر 543517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha