قوانین مبارزه با پولشویی تقریبا در تمام دنیا اجرا می‌شوند. به این ترتیب مشتریان بانک در نقل و انتقال پول چه به شکل نقدی و چه به شکل الکترونیکی با محدودیت‌هایی روبه رو می‌شوند. ساده‌ترین مثال که همه حداقل یک مرتبه با آن روبه رو شده‌ایم، محدودیت برداشت نقدی از دستگاه‌های عابربانک تا سقف روزانه ۲۰۰ هزار تومان است.

بانك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت صبح، سقف برداشت نقدی از عابربانک ها در مواقع خاص مثلا نزدیک به عید تا ۵۰۰هزار تومان افزایش پیدا می کند. همین مورد ساده کلی موافق و مخالف دارد. بعضی ها می گویند با توجه به افزایش قیمت ها لازم است سقف ۵۰۰هزار تومان دائمی شود اما موافقان اعتقاد دارند، استفاده از کارت به جای پول نقد در اولویت است. به این ترتیب اگر کسی پول نقد بیشتری نیاز داشته باشد، مجبور است در ساعات اداری به شعبه بانک مراجعه کند.

از دیگر محدودیت های انتقال پول باید به محدودیت انتقال وجه به صورت کارت به کارت اشاره کرد که در حال حاضر برای هر کارت روزانه سه میلیون تومان است. بانک مرکزی این اواخر و با توجه به شرایط خاص ایجاد شده توسط کرونا در بخشنامه ای به بانک ها اجازه داده سقف کارت به کارت را تا شش میلیون افزایش دهند.

این بخشنامه توسط بعضی بانک ها اعمال شده است. انتقال وجه کارت به کارت می تواند توسط خودپرداز، همراه بانک و اینترنت بانک انجام شود. این کار توسط اپلیکیشن های پرداخت ساز یا کیف پول رسمی و غیررسمی هم امکان پذیر است اما در این صورت سقف قابل انتقال وجه نصف می شود. اگر به انتقال وجه بیش از سقف مشخص شده نیاز دارید، باید از سامانه پایا کمک بگیرید که در اینترنت بانک و اپلیکیشن های موبایل قابل دسترس است.

این یکی واقعا اهمیت دارد؛ از پارسال هر کارت بانکی در طول یک روز  قادر نیست بیش از ۵۰میلیون تومان تراکنش الکترونیکی داشته باشد. اگر کسی به رقمی بیش از این نیاز داشت، باید با یک کارت بانکی دیگر ۵۰میلیون تومان اضافی را جابه جا کند اما در نهایت هر کد ملی در طول ۲۴ ساعت قادر به انتقال یا خرید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است.

در انتقال پول ساتنا که بین حساب های بانکی و به صورت حضوری انجام می شود، افراد برای رقم های بالای یک میلیارد تومان ملزم به پرکردن فرم مخصوص هستند که در آن علت جابه جایی پول پرسیده شده است. شاید به نظر شما عجیب باشد اما این کار در تمام دنیا و حتی برای رقم های کمتر مرسوم است. متقاضی باید بنویسد این رقم را برای خرید خانه، ماشین یا چی پرداخت می کند.

تازه ترین محدودیت در نظر گرفته شده در راستای قوانین مبارزه با پولشویی، محدودیت دریافت نقدی در شعب بانکی است. به این صورت که دارنده حساب نمی‌تواند به بانک برود و درخواست برداشت نقدی بیش از ۱۵ میلیون تومان داشته باشد. اگر به بیش از این رقم نیاز داشته باشید، احتمالا مجبور شوید کارتان را با چک رمز دار راه بیندازید.

کد خبر 543414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha