مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

مرد کلاهبردار که خودروهای اجاره‌ای را در سایت دیوار می‌فروخت، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.‏‎

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، ‎اوایل خرداد امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر ازسوی بازپرسی دادسرای ناحیه ١٠ تهران برای ‏رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد‎.

محتویات پرونده حاکی از آن بود که شاکی از طریق آگهی فروش خودرو در فضای مجازی برای خرید یک دستگاه خودروی پراید ‏اقدام کرده و پس از قرار ملاقات و توافق بر سر قیمت، مبلغ معامله به مبلغ ٧٠٠ میلیون ریال را پرداخت می‌کند و خودرو را تحویل می‌گیرد. ‏پس از تحویل خودرو متوجه می‌شود فروشنده که خود را حمیدرضا معرفی ‌کرده بود، مالک خودرو نبوده و خودرو اجاره‌ای است‎.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات متوجه شدند چند مورد وقوع مشابه نیز از سوی شکات دیگر با این شیوه اعلام شده است. به این ترتیب پس از پایش اطلاعات به‌دست آمده از شکات و تحقیقات میدانی مشخص شد تمامی کلاهبرداری‌ها را فردی به نام ‏حمیدرضا انجام داده است. بدین نحو که با اجاره خودروهای ایرانی از نمایشگاه‌های خودرو با حیله و ترفند و پس از جلب اعتماد ‏مشتریان، خودروهای اجاره‌ای را به آنها می‌فروخت‎.

کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پس از بررسی فضای مجازی متوجه شدند حمیدرضا آگهی مشابه ‏دیگری در فضای مجازی درج کرده که با هماهنگی قضائی سی‌ام تیرماه اکیپی از کارآگاهان به میدان انقلاب مراجعه و متهم را ‏که با خودروی پژو ٢٠٧ در محل بود شناسایی و دستگیر کردند.

متهم به محض مشاهده مأموران با خودروی تحت تصرف خود به قصد زیر گرفتن مأموران به سمت آنها حمله‌ور و از محل ‏متواری شد اما کارآگاهان او را تعقیب کردند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در بلوار کشاورز و باشلیک ‏تیر هوایی خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

متهم در تحقیقات اولیه منکر کلاهبرداری از مالباختگان شد، ولی پس از مواجهه حضوری با شاکیان به بیش از ١٠ کلاهبرداری با ‏این شیوه اعتراف کرد که پس از اجاره خودروها، آنها را پس از انتشار آگهی در سایت دیوار می‌فروخته است‏‎. کارشناسان مبلغ کلاهبرداری از مالباختگان را ٥‌ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

با اعتراف فرد متهم، نتیجه تحقیقات انجام‌شده به ‏مرجع قضائی منعکس شد و متهم با قرار بازداشت موقت برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار ‏پلیس آگاهی قرار گرفت.

کد خبر 543395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha