تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۳ میلیون و ۷۳۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۸۱۴ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۲ تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: ‌تا کنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری، ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | وضعیت کرونا در استان‌ها | کرونا جان ۱۳۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

  • ۹۶۱ هزار مورد ابتلا در روسیه

در شرایطی که تعداد کل افراد آلوده شده به ویروس کرونا در سراسر روسیه، به بیش از ۹۶۱ هزار نفر رسیده، حدود ۷۷۳ هزار نفر بهبود یافته، ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار جان باخته‌ و بیش از ۳۴ میلیون آزمایش انجام شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تمامی مناطق این کشور، طی یک روز گذشته ۴ هزار و ۷۴۴ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تعداد کل موارد آلودگی به این عفونت در روسیه، به ۹۶۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در روسیه نیز طی این مدت،  ۶۵ نفر افزایش یافت و در مجموع، تاکنون ۱۶ هزار و ۴۴۸ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار آزمایش برای تشخیص عفونت ویروس کرونا در این کشور انجام شده که ۲۴۷ هزار نفر تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد آزمایش قرار گرفتند.

در حال حاضر ۲۱۷ هزار و ۷۳۹ نفر به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به این عفونت، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 543390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha