مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

اشتباه نوشتاری در تابلوی میدان جمهوری اسلامی که موجب انتقاد شده بود، اصلاح شد.

تابلوي ميدان جمهوري اسلامي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، اولین واکنش به انتقادهای برخی کاربران فضای مجازی درباره اشتباه نوشتاری در عنوان نوشته شده بر روی تابلوی میدان جمهوری اسلامی، از سوی غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری تهران مطرح شد.

غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری تهران در توئیتر نسبت به اشتباه نوشتاری در تابلوی میدان جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و نوشت: «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر! ارثیه هزاران شهید برای ملت ایران است. آنچه در مورد تابلوی میدان جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است برای ما قابل بخشش نیست. با مسببان این اشتباه در هر پست و موقعیتی برخورد جدی خواهد شد. پیگیری‌ها را گزارش می‌کنم.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در خصوص حواشی تعویض تابلوی نشان میدان جمهوری اسلامی و حذف واژه اسلامی گفت: بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه حکایت از آن دارد که در این ماجرا عمدی در کار نبوده است. به شهروندان وعده می‌دهیم که با مقصران احتمالی این موضوع برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با تاکید بر اینکه در میان همه کارکنان سازمان زیباسازی نسبت به حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین بنیان های اعتقادی این نظام حساسیت ویژه ای وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این میادین، میدان جمهوری اسلامی بوده که متاسفانه همکاران در منطقه مورد نظر دچار این اشتباه شدند و عنوان جمهوری را برای این میدان تایید و ارسال می کنند.

اما محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه دوم شهریور ماه در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در واکنش به حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، گفت: این موضوع مانند حذف نام شهید از برخی از تابلوی سطح شهر علیه شورای شهر و شهرداری جنجال نادرست ایجاد کرده و در مورد تابلوهای قبلی مشخص شد این قضیه سابقه داشته است.

وی افزود: بر اساس تحقیقی که انجام داده‌ام حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری مربوط به سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده و نه تنها این تابلو بلکه بسیاری از تابلوهای دیگر نیز نام اسلامی در کنار جمهوری ندارد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در حال حاضر در حال انجام تحقیقات بیشتر هستیم تا مشخص شود تابلو را چه کسی و چه زمانی با این عنوان نصب کرده‌اند ولی به نظرم این قضیه از ۱۰ سال پیش سابقه داشته است.

هاشمی گفت: ‌نمی‌دانم این قضیه عمدی بوده است یا نه و اکنون هم آن را تحلیل نمی‌کنم ولی نباید دنبال مقصر باشیم بلکه علت باید ریشه‌یابی شود. نمی‌توانم تأیید کنم این تابلو در زمان کنونی نصب شده است قیافه تابلو مشکوک است و اصلا شبیه تابلوهای زمان حاضر نیست.

کد خبر 543259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    تابلو اصلاح شد ولی معیشت مردم خیر اصلاح نشد