مدیر شرکت ملی نفت منطقه خراسان شمالی با تأکید بر ممنوع بودن استفاده از گاز مایع در سوخت خودروها گفت: مصرف‌کنندگان اصلی گاز مایع از جمله خانوارهای فاقد گاز شهری و همچنین صنوف مرتبط شناسایی و گاز مایع فقط به این گروه تحویل می‌شود.

گاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجتبی شکوری، دوشنبه سوم شهریور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات شرکت ملی نفت منطقه خراسان شمالی از اجرای طرح گسترش خودروهای دوگانه‌سوز عمومی در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای اقتصاد کشور یک میلیون ۴۶۴ هزار خودرو عمومی در این طرح دوگانه‌سوز می‌شوند. بر اساس آخرین آمار در خراسان شمالی ۴۰۰ دستگاه خودرو عمومی اعم از تاکسی‌های زرد و وانت‌بارها ثبت‌نام کرده‌اند که عملیات دوگانه‌سوز شدن ۷۸ خودرو تاکنون اجراشده است.

مدیر منطقه خراسان شمالی شرکت ملی نفت با تأکید بر رایگان بودن این طرح، افزود: تمامی شاخص‌ها و آزمایش‌ها در این طرح رایگان انجام می‌شود و فقط یک مرکز در خراسان شمای متولی اجرای این دوگانه‌سوز کردن به‌صورت استاندارد است. گام دوم این طرح را شامل سایر خودروهای عمومی همچون تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی است، پس از پایان مرحله نخست، فاز دوم دوگانه‌سوز شدن خودروهای عمومی اعلام می‌شود.

شکوری در بخش دیگری از این نشست به طرح توزیع الکترونیکی نفتگاز در استان اشاره کرد و گفت: برای توزیع گاز مایع، نفتگاز و نفت سفید در حال اجرای طرحی هستیم که با شناسایی زیرساخت‌های بانکی هر متقاضی دارای شرایط، سهمیه آنان تعلق‌گرفته و عاملین فروش فقط به این کارت‌بانکی اجازه و حق فروش محصولات مربوطه را دارند.

وی توزیع گاز مایع را فقط برای استفاده خانوارهای روستایی فاقد گازرسانی و صنف و صنایع نیازمند به گاز مایع دانست و گفت: هرگونه سوخت‌گیری خودرو از طریق گاز مایع ممنوع و باعث ایجاد خطر فراوان نسبت به افراد جامعه می‌شود. طرح توزیع الکترونیکی برای شناسایی نیازمندهای واقعی مصرف گاز مایع است و باید هر مصرف‌کننده خارج از جامعه هدف توزیع گاز مایع، نفت سفید و نفتگاز از چرخه مصرف خارج شود.صاحبان صنایع و مشاغل نیازمند به گاز مایع توصیه می‌شود تا بادریافت مجوزهای شغلی لازم از اتحادیه و صنوف مرتبط، برای ثبت‌نام در سامانه دریافت گاز مایع شرایط خود را به‌روزرسانی و آماده کنند.

شکوری اظهار کرد: این خودروهای دوگانه‌سوز شده در کارگاه‌های غیرمجاز در جامعه خطرآفرین هستند و برای دریافت کارت سلامت باید به کارگاه مجاز دوگانه‌سوزی خراسان شمالی مراجعه کنند. صدور کارت سلامت خودرو دوگانه‌سوز مقدمه‌ای برای اعطای سوخت سی.ان.جی به خودروهای مورد تأیید است، همچنین با توجه به شناسایی پلاک‌های ثبت‌شده در سامانه استاندارد سوخت، به میزان متناسب سی.ان.جی تحویل خودرو می‌شود و فروش آزاد به خودروهای فاقد کارت سلامت متوقف می‌شود.

وی در بخشی دیگر به توزیع نفتگاز یورو ۴ در استان اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه نخست امسال قریب به ۱۰ میلیون لیتر نفتگاز یورو ۴ در استان توزیع‌شده و تمامی جایگاه‌های سوخت نفتگاز در سراسر استان به‌جز جاده بجنورد به جنگل گلستان، از این نوع سوخت بهره‌مند هستند. نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از نفتگاز به‌عنوان سوخت جایگزین گاز خود استفاده می‌کند که ۱۲۷ میلیون لیتر نفتگاز طی ماه‌های اخیر به این نیروگاه تحویل‌شده است.

شکوری در انتها از توزیع نفتگاز و گاز مایع برای ۱۰ هزار خانوار روستایی استان نیز خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۸ هزار خانوار از این تعداد در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند که در روستاهای فاقد کد روستا یا مکان‌های صعب‌العبور برای دریافت گازرسانی شهری هستند.

کد خبر 543239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha