مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانورد ژاپنی آکیهیکو هوشیده، در اولین ماموریتش در فضا، روز یکشنبه 8 ژوئن (19 خرداد)، در صحبتی با نخست‌وزیر ژاپن در توکیو به تحسین منظره کره زمین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نخست‌وزیر ژاپن، یاسیو فوکودا، به گروهی از دانشجویان پیوست که از طریق ارتباط ویدیویی با هوشیدو که برای نصب اولین آزمایشگاه فضایی ژاپن، کیبو، در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به سر می‌برد، صحبت می‌کردند.

هوشیده در فاصله 338 کیلومتری بالای کره زمین به دانشجویان درون این آزمایشگاه را که  به اندازه یک اتوبوس است، نشان داد.

فضانورد ژاپنی در ایستگاه فضایی به همراه مارک کلی آمریکایی - afp

او با اشاره به یکی از پنجره‌های گرد آزمایشگاه گفت: "کره زمین از این آنجایی که من می‌بینم بسیار زیباست. با خودم فکر می‌کنم که چقدر شگفت‌انگیز و شکننده است."

فوکودا که از وضوح تصویر از فضا شگفت‌زده شده بود به هوشیده گفت: "من شما را خیلی واضح می‌بینم."هوشیده با اشاره به ته‌ریشش گفت: "شاید بتوانید ببینید که ریش‌هایم در آمده است."

نصب و به کار انداختن آزمایشگاه کیبو ماموریت اصلی فضانوردان شاتل فضایی دیسکاوری است، که دوشنبه گذشته با این قطعه 15 تنی به ایستگاه فضایی وارد شد.

نمایی از ایستگاه فضایی که آزمایشگاه ژاپنی به آن متصل است

کیبو- که در ژاپنی به معنای "امید" است - نماینده اولین مشارکت عمده آسیا در ایستگاه بین‌المللی مداری است که تا پیش از آن از بخش‌های ساخت آمریکا، روسیه و سازمان فضایی اروپا تشکیل شده بود.

کد خبر 54317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز