دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

بلوار کشاورز با نصب قاب بنرهای محرمی با مضامین ایثار، همدلی و گذشت به گذر عاشواریی تبدیل شد.

گذرعاشورایی بلوار کشاورز

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: این روزها بلوار کشاورز حال و هوای دیگری دارد. همه جا قاب بنرهای عاشورایی نصب شده است. قاب هایی که مضامین ایثار، همدلی، از خودگذشتگی و وفاداری را به تصویر می کشند. امسال بلوار کشاورز به گذر عاشورایی تبدیل شده است. به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه6 این گذر تا اواسط شهریور ماه دایر است.

«حبیب الله غفوری» با اشاره به کارهای انجام شده در این گذرعاشورایی گفت: «بلوار کشاورز به لحاظ موقعیت جغرافیایی از معابر پرتردد پایتخت محسوب می شود و روزانه هزاران نفر در آن تردد می کنند. ایجاد این گذر فرصت مناسبی بود تا شهروندانی که در این بلوار تردد می کنند برای لحظاتی هر چند کوتاه با مضامین ایثار و گذشت و البته همدلی که این روزها در میان شهروندان بیش از مواقع دیگر موج می زند، آشنا شوند و قدری عمیق تر در مورد آنها بیندایشند.»

گذرعاشورایی با استفاده از آثار هنرمندان خلاق ایجاد شده و در عین سادگی بسیار تاثیر گذار است. مردم به محض دیدن قاب بنرها برای لحظاتی کنارشان می ایستند و به فکر فرو می روند. غفوری به برپایی مراسم محرم در سایه کرونا اشاره کرد و گفت: «امسال محرم متفاوتی شروع کرده ایم و همه تلاش می کنیم مراسم سوگواری با رعایت پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود تا مبادا عزاداران سالار شهیدان به بیماری کرونا مبتلا شوند. در حقیقت امسال شعور حسینی بر شور حسینی مقدم شد و مردم سیاهپوش یکبار دیگر نشان دادند در لحظات سخت بهترین تصمیم ها را می گیرند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب با یکدیگر همدل و همراه می شوند.»

برپایی مراسم سوگواری در بوستان های محله ها هم موضوع دیگری است که معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 6 به آن اشاره و عنوان کرد: «امسال فضاهای باز بهترین مکان برای برپایی مراسم سوگواری است و به همین دلیل از بانیان هیئت ها و مداحان درخواست کردیم مراسم را در بوستان ها برگزار کنند که با استقبال اهالی هم مواجه شده است.»

کد خبر 543166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha